۱۱۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی چهارمحال وبختیاری واگذار می‌شود

شهرکرد- - ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و واگذاری ۱۱۱واحد مسکونی برای خانواده مددجویان تک معلولی و ۲ معلولی همزمان با هفته گرامیداشت معلولان در استان خبر داد.

نرگس عسگری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این واحدهای مسکونی همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس واگذار می‌شود، افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بهزیستی هزینه شده است.

وی گفت: ۴۳ واحد از این تعداد برای خانواده‌های دارای ۲ معلولی در مناطق شهری و روستایی و ۶۷ واحد برای خانواده‌های تک معلول احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث خانه‌ها خانواده‌های دارای ۲ معلول بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا شده است ، گفت: این کمک بلاعوض از محل اعتبارات بهزیستی،بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده است.

عسگری اظهار داشت: از سال گذشته طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی آغاز شده است که تاکنون ۲۳۲ خانواده دارای ۲ معلول صاحب خانه شدند.

وی افزود: در طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی نیز تفاهمنامه سه جانبه با بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان منعقد شده است که در این طرح ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا ، ۵۰۰ خانواده دارای ۲ معلولی فاقد مسکن در استان شناسایی شده است.

در استان چهارمحال وبختیاری ۳۲ هزار و ۶۰۰ معلول شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha