۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84136281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره ورزشی دانش‌آموزی ما می‌توانیم در کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز جشنواره ورزشی ما می‌توانیم به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در فضای مجازی شاد خبر داد.

خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:دانش‌آموزان می‌توانند کلیپ‌های خود را در قالب آیتم‌های طناب زنی در۶۰ ثانیه، درازو نشست در۶۰ ثانیه وزیکزاگ در۶۰ ثانیه به دبیرخانه این جشنواره واقع در واحد کارشناسی تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش استثنایی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۱۳ تا ۲۰ آذر در فضای مجازی شاد برگزار می‌شود، گفت: برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای ویژه فرصت می‌دهد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال وسالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه ورزش به عنوان پدیده‌ای اجتماعی نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها دارد، تاکید کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

وی یادآور شد: دربستر فضای مجازی،  تربیت‌بدنی به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنسیت و دوره تحصیلی در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی به  دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، گفت: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

وی افزود: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha