اوت کیانوش در روز خط و نشان داودی برای مدعیان

تهران- ایرنا- رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری ایران هر چند که با یک اتفاق تکراری به نام اوت کردن‌های کیانوش رستمی همراه بود اما وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران نشان داد که سکوی المپیک دور از دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری روز گذشته در محل اردوی تمرینی ملی‌پوشان این رشته برنامه رکوردگیری را برگزار کرد تا میزان آمادگی وزنه‌برداران را بسنجد. رکوردگیری که بنا به گفته «محسن بیرانوند» دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان عملکرد ملی‌پوشان برای هفته نخست لیگ برتر محاسبه خواهد شد. او در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اتخاذ این تصمیم را در جهت حفظ سلامت ورزشکاران ملی‌پوش وزنه برداری دانست.

یکی از مهمترین اتفاقات مهم روز گذشته درخشش «علی داودی» وزنه‌بردار دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم بود. وی که عنوان قهرمانی جوانان جهان را یدک می‌کشد در مسابقات ۲۰۱۹  تایلند در بخش بزرگسالان با بزرگانی مانند لاشا تالاخادزه گرجستانی و گورمیناسیان رقابت کرد اما نتوانست عنوان چشمگیری را کسب کند زیرا وی در تایلند با ۱۹۰ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب نتواسنت جایگاهی بهتر از دهم را به دست آورد. 

داودی روز گذشته در اردوی تیم ملی در حالی توانسته است که رکورد شخصی خود را در یک‌ضرب خود به ۲۰۵ کیلوگرم ارتقا دهد که در تایلند ویدانی از الجزایر با ۲۰۰ کیلوگرم به مدال برنز یک ضرب رسید. البته در این دسته غول گرجستانی با ۲۲۰ کیلوگرم رکورددار جهان و به نظر دست نیافتنی است. علی داودی همچنین در حرکت دوضرب ۲۴۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و نشان داد می تواند در دسته فوق سنگین در المپیک به یکی از سکوهای سه‌گانه برسد. داودی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر برای فولاد خوزستان به روی تخته می‌رود. 

اما اردوی رکوردگیری روز گذشته یک اتفاق تکراری داشت و آن هم اوت کردن‌های «کیانوش رستمی» مدعی اصلی دسته ۹۶ کیلوگرم بود. وی که مدال طلا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد از دسته ۸۵ به ۹۶ کیلوگرم کوچ کرد تا رقیبی جدی برای سهراب مرادی و تائو تیان چینی باشد اما در این چهار سال عملکرد وی با اوت کردن‌های تکراری همراه بود و این کار موجب شده تا کسب سهمیه او در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. البته رستمی با شروع تمرینات گروهی ملی‌پوشان ترجیح داد همچنان به صورت انفرادی تمرین کند تا هم در جمع گریزی و هم در اوت کردن ترک سنت نکرده باشد. وی اکنون در تیم گهرزمین سیرجان شاگرد بهداد سلیمی است.

دیگر مدعی حضور در توکیو،‌ «سهراب مرادی» عنوان‌دار دسته ۹۶ کیلوگرم جهان و المپیک است مردی که از خردادماه سال ۱۳۹۷ مصدوم و تاکنون اخبار موثقی از وی در رسانه ها منتشر نشده است. وی در این دوره از لیگ برتر نیز حضور ندارد.

علی هاشمی نیز در این اردو برای باشگاه فولاد خوزستان وزنه زد و با  ۱۷۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۱۸ کیلوگرم در دوضرب به کار خود پایان داد. وی پیش از این در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که سال ۲۰۱۷ در شهر آناهیم آمریکا برگزار شد در دسته ۱۰۵ کیلوگرم توانست با مهار وزنه ۱۸۳ کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند. رکورد مجموع این وزنه‌بردار ایلامب ۴۰۴ کیلوگرم است که سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده است.

اردوی رکوردگیری هر چند که نمی تواند نشانگر تمام توان وزنه‌برداران المپیکی ایران باشد اما واقعیتی‌ را در دل خود نهفته است که شاید چشم‌انداز عملکرد این رشته در توکیو باشد. این چشم انداز حکایت از آن دارد که هر چند داودی با مهار وزنه 205 کیلوگرم برای رقیبان خط و نشان کشید اما مصدومیت‌های پی‌درپی هاشمی و سنت اوت کردن کیانوش رستمی می‌تواند به پاشنه آشیلی برای ایران در سرزمین سامورایی‌ها تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha