۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84136378
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کرونا ترافیک کاری پست خراسان شمالی را ۵۰ درصد افزایش داد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا و ضرورت در خانه ماندن ترافیک کاری پست استان در سال جاری را نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داد.

علی اکبر خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، کاهش ترددها و تعطیلی برخی از اصناف و مراکز ارائه خدمات پست استان حجم بسیار بالایی از خرید های مردم را جا به جا کرد.

وی افزود: پست استان علاوه بر توزیع مرسولات اینترنتی با ارائه خدمات نیابتی توانست حجم وسیعی از تردد های غیر ضرور را کاهش دهد و از خروج شهروندان از منزل جلوگیری کند.

مدیرکل پست خراسان شمالی اظهار داشت: هم اینک با راه‌اندازی سامانه جدید درگاه خدمات الکترونیکی جی‌نف به آدرس gnaf.post.ir شهروندان‌، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مراجعه به این سامانه، خدمات کدپستی را بدون مراجعه حضوری به واحدهای پستی دریافت کنند.

خانی افزود: تمام ظرفیت ها در راستای خدمت رسانی در زمان شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده و کارکنان پست با تلاش مضاعف به خدمت رسانی ادامه می دهند.

وی  اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی مطابق دستورالعمل های اعلامی اجرا می شود و مجموعه پست استان تمام تلاش خود را در راستای سلامت شهروندان و کارکنان به کار گرفته است.

وی افزود: در شرایط عادی خدمات پستی نقش مهمی را در کاهش هزینه‌ها، کاهش سوخت‌، کاهش آلودگی هوا و همچنین در بهره‌وری ملی دارد اما با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و گرفتاری بخشی از جامعه و ضرورت در خانه ماندن این نقش اهمیت بیشتری یافته است.

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: در هشت ماه امسال تعداد ۹۹۴ هزار و ۳۳۸  فقره مرسوله در سطح استان جا به جا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

خانی افزود: همچنین پست استان در شاخص ترافیک بسته و امانت صادره  با فراوانی۹۳ هزار و ۷۳۰ فقره مرسوله نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ درصد افزایش یافت.

انجام خدمات قبول و توزیع از طریق ۷۶ واحد پستی

وی ادامه داد: در سطح شهر و روستا توسط ۷۶ واحد پستی خدمات قبول و توزیع مرسولات به صورت روزانه انجام می‌شود.

 مدیرکل پست استان خراسان شمالی به رشد مرسولات خرید اینترنتی اشاره کرد و گفت: در این مدت  حدود ۴۷ درصد رشد در مرسولات اینترنتی وارده به استان و ۹۱۲ درصد در مرسولات اینترنتی صادره از استان رشد ترافیکی داشته ایم.

وی افزود: اداره کل پست استان خراسان شمالی با جا به جایی مرسولات بیشترین خدمت رسانی را در دوران شیوع ویروس کرونا داشته است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت اداره پست برای ارایه خدمات به آحاد جامعه با وجود شیوع ویروس کرونا باید استفاده شود گفت: خدمات پستی قطع زنجیره کرونا را هموارتر می کند.

خانی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به باجه‌های پستی حتما باید از ماسک استفاده کنند، یادآور شد: کارکنان باجه‌ها نیز تمام پروتکل‌ها را رعایت کرده و تلاش دارند برای جلوگیری از ازدحام‌، کار ارسال مرسولات را با سرعت بیشتری انجام دهند.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است، اکنون سه شهرستان بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان در شرایط قرمز کرونایی است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha