۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 84136622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه عراقی: تروریسم اقتصادی ترامپ مقابل ایران ناکام ماند

بغداد - ایرنا - یک رسانه عراقی امروز (یکشنبه) در گزارشی با اشاره به ناکامی‌های دولت آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران نوشت که «دونالد ترامپ» با «تروریسم اقتصادی» خود نتوانست ایران را به زانو درآورد و برای یک تماس با تهران «حسرت به دل ماند».

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «العهد نیوز» عراق در گزارش خود به ناکامی رژیم صهیونیستی و آمریکا و همدستان منطقه‌ای آنها در مقابل ایران پرداخت و نوشت: جار و جنجال به بارزترین شاخص سیاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در ارتباط با مسائل منطقه از جمله تماس با سران عرب برای عادی‌سازی روابط با آنها تبدیل شده است.

این رسانه افزود: روشن است که نتانیاهو بعد از شکست خود و اربابش ترامپ در فلسطین، عراق، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و سراسر منطقه، به دنبال پیروزیهایی هرچند خیالی است.

این رسانه عراقی تصریح کرد: در عراق، نیروهای آمریکایی برای خروج از این کشور روز شماری می‌کنند و این امر درخصوص افغانستان نیز صدق می‌کند و مزدوران آنها نتوانستند وارد صنعا پایتخت یمن شوند و عمق خاک سعودی به هدف موشکی نیروهای مبارز یمنی تبدیل شده است و سوریه نیز سقوط نکرده و تروریسم آمریکایی نیز در یک منطقه کوچک محصور شده که دیر یا زود پاکسازی خواهد شد.

رسانه عراق تاکید کرد که غزه هم نه تنها تسلیم نشده، بلکه معادله بازدارندگی را بر دشمن اسرائیلی تحمیل کرده است و مقاومت در لبنان نیز شمشیری مسلط بر سر "اسرائیل" باقی مانده است؛ به گونه‌ای که قبل از تصمیم برای شلیک یک گلوله به سمت لبنان، از ترس خود هزار بار حساب و کتاب می‌کند.

العهد نیوز افزود: قبل از همه اینها باید گفت که نه ترامپ دیوانه با همه تروریسم اقتصادی خود و نه رجزخوانی‌های نتانیاهو و وزیرانش نتوانستند ایران را به زانو درآورند و فقط چند هفته مانده است تا ترامپ از کاخ سفید بیرون برود؛ درحالی که حسرت به دل برای تماس تلفنی ایران مانده است.

این رسانه عراقی خاطرنشان کرد که محور مقاومت رژیم اسرائیل را از همه سو در محاصره قرار داده و در پس جار و جنجال دستگاه جاسوسی این رژیم، ناتوانی و ضعف روشنی پنهان است. نتانیاهو اکنون دچار ضعف و تحت تعقیب به خاطر فساد و ناتوان از تشکیل سه باره کابینه است و راهی جز جنجال و داستانسرایی خیالی و خودنمایی به عنوان کسی - که اعراب واپسگرا نظیر آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه را خوار و خفیف و وادار کرد که به دنبال وی برای عادی‌سازی باشند- ندارد تا شاید با این کارها، سرپوشی بر ضعف و ناتوانی خود بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha