۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84136671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گذشت از برهه‌های حساس با حضور دانشجویان میسر خواهد شد

تهران-ایرنا- معاون پارلمانی رییس در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو تاکید کرد: گذشت از برهه‌های حساس با حضور پیشرو و تاثیر گذار قشر عظیم و فرهیخته دانشگاهیان و دانشجویان،‌ میسر خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در متن پیام حسینعلی امیری به مناسبت فرارسیدن شانزدهم آذر روز دانشجو آمده است: ۱۶ آذر واقعه‌ای مهم و تاثیرگذار نه فقط برای جامعه دانشگاه و دانشگاهیان که برای ملت شریف و متعهد ایران عزیزمان است .

 وی افزود: ۱۶ آذر به عنوان یکی از حوادث ممتاز تاریخ معاصر ماست . در زمانی که جنگ میان استبداد و آزادی ، وابستگی و استقلال به اوج خود رسید مردم ما با پیشتازی دانشگاه و دانشجویان در اوج حاکمیت استبداد در مقابل کودتای آمریکایی و انگلیسی ایستادند و ابراز وجود کردند.

امیری اضافه کرد: جنبش دانشجویی ما بخصوص در شرایط کنونی و با توجه به جریان ۱۶ آذر و درس‌هایی که از اسلام عزیزمان می‌آموزد ،‌همواره در مسیر  سربلندی، عزت ، پیشرفت، ‌آزادی، ایجاد تفاهم و عدالت خواهی در مقابل دید گاه‌های انحرافی و دیدگاه های بسته ای که نه به نفع اسلام و نه به نفع جامعه عزیزمان است حرکت می نماید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در این پیام آورده است: اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشگاه، رجاء واثق دارم، همانند تمام برهه‌های حساس گذشته، گذر به سلامت و با عزت از برهه کنونی نیز  پس از عنایات حضرت حق، با حضور پیشرو و تاثیر گذار قشر عظیم و فرهیخته  دانشگاهیان و دانشجویان،‌ میسر خواهد شد. باشد که چون همواره تاریخ، نام بلند و با عظمت ایران و ایرانی را بر تارک مرتفع‌ترین قله های رشد و تعالی بشری با همت احاد مردم عزیزمان بویژه دانشگاهیان، ‌در درخشش و تلالو، شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، ‌در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha