۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبر: 84136765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز آبی شهر میناب از سد سرنی تامین می‌شود

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبر: 84136765
نیاز آبی شهر میناب از سد سرنی تامین می‌شود

بندرعباس - ایرنا -استاندار هرمزگان گفت: با تکمیل طرح احداث خط انتقال آب سد سرنی، نیاز آبی شهر میناب، تا سال آینده از تصفیه خانه سد سرنی تامینمی شود.

فریدون همتی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات احداث خط انتقال آب از تصفیه خانه سد سرنی به مخزن آب میناب، اظهار داشت: نیاز آبی شهر میناب تا پیش از این به میزان ۱۵ میلیون مترمکعب از طریق چاه ها تامین می‌شد.

وی ادامه داد: خط انتقال آب سد سرنی ظرفیت انتقال ۵۷۰ لیتر آب بر ثانیه را دارد و انجام این طرح در راستای عمل به وعده‌ای است که باعث کاهش برداشت آب از دشت میناب برای شرب می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: مردم میناب از چند سال پیش خواستار استفاده از این آب برای توسعه شهرستان بودند که با راهبرد شیرین سازی آب و جایگزین کردن آب مرکز استان از این محل هدف گذاری شد.

همتی اضافه کرد: با بهره برداری از آب شیرین کن های یکصد هزار متر مکعبی و ۴۰ هزار مترمکعبی و مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیونی غرب بندرعباس، برداشت از سد استقلال و دشت میناب برای تامین آب بندرعباس به میزان ۱۵ میلیون مترمکعب درسال کاهش یافت که این اقدامی در کمک به احیاء دشت میناب است.

وی یاد آورشد : نیاز آبی شهر بندرعباس ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال است که در حال حاضر سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب آن از سدهای شرق هرمزگان تامین می شود.

همتی بیان داشت: تا پایان سال جاری ظرفیت تولید آب شیرین کن های۱۰۰ هزار و یک میلیون مترمکعبی بندرعباس به ۵۲ میلیون مترمکعب در سال می رسد و با این ظرفیت علاوه بر رفع کمبود آب بندرعباس (۳۰ میلیون مترمکعب)، ۲۲ میلیون متر مکعب آب مازاد بدست می‌آید.

وی بیان داشت: با تحولات انجام شده در حوزه آب رسانی به دشت میناب و تامین منابع آبی پایدار جدید و تجهیز ۲۵۰۰ هکتار دیگر از این اراضی در دست هدفگذاری است نقش مهمی در افزایش سهم تولید پایدار و اشتغال مردم شهرستان میناب دارد.

استاندار هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشتوانه قوی و مردمی جمهوری اسلامی، مقاومت مردم انقلابی ایران را عامل اصلی پیروزی مردم‌در مقابل هجمه ها و حربه های مختلف دشمن برشمرد.

وی گفت: دشمن به خوبی دریافته است که نه با تحریم های ظالمانه و نه با جنایت و ترور توانایی شکست این ملت را ندارد و در تمامی مقاطع و طی بیش از چهل سال از عمر بابرکت جمهوری اسلامی هیچگاه موفق به تحقق نقشه های شوم خود نشده اند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha