۳۰ بوستان جدید در شهر سمنان احداث و بازپیرایی می شود

سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: ۳۰ بوستان در این شهر در حال احداث و بازپیرایی است و با توجه به بهره برداری و گسترش بوستان های دیگر در سال های گذشته، سرانه فضای سبز برای هر شهروند سمنان نزدیک به ۲ برابر شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر سمنان سیدمحمد ناظم رضوی در سیصد و بیست و دومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان ابراز داشت: بوستان های بزرگ و کوچکی سال های گذشته در شهر سمنان به بهره برداری رسید و بیش از ۳۰ بوستان دیگر در حال بازپیرایی و احداث است.

وی ادامه داد: در مورد احداث و بازپیرایی بوستان های بزرگ می توان به سمینا،کومش،شقایق،سوکان، کارن و فرشتا ویژه بانوان  اشاره داشت که احداث و یا بازپیرایی بیش از  ۶۰ هکتار را شامل می شود.

ناظم رضوی اظهار داشت: بوستان های کوچک در محله های مختلف با عنوان های موقت  آدم برفی، سرو، مهر، سینا، مدافعان سلامت، مسافر،زائر،شهدای گمنام، نشاط، سردار جنگل، فیض،ملحی، حاشیه امام رضا(ع)، حاشیه استخر زاوغان، شهدای منابع طبیعی، کوشمغان، جندق، معرفت، کودک، شهدای آبفا،روزیه، شهید اخلاقی، شمال بیمارستان کوثر، بهاران،زاوغان، سفید پل و اتحاد با مناسب سازی ویژه توان خواهان در حال احداث است.

وی ادامه داد: باغ معرفت در محله کدیور، ایجاد نهر گل رودبار که بوستان کوهستان را به بوستان مسافر متصل می کند و در ادامه پیوند مجموعه تاریخی آب پخش کن به آن از طرح های ماندگار برای شهر سمنان و  جلوه ای زیبا برای مسافران خواهد بود.  

شهردار سمنان تاکید کرد: برخی مناطق سمنان در راستای احیای باغ راه ها  دارای ظرفیت های بزرگ گردشگری و مطرح شدن در سطح ملی و حتی بین المللی است زیرا چند عنصر آب،باغات زنده و بناهای تاریخی به صورت پیوسته با حلقه های اتصال با یکدیگر وجود دارند اما باید باورپذیری در این خصوص بین همگان در  شهر سمنان ایجاد شود تا از این طرح از سوی مردم و گردشگران مورد استقبال و معرفی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

  • بوستان فرهنگیان سمنان

    بوستان فرهنگیان سمنان

    سمنان- ایرنا- بوستان فرهنگیان سمنان واقع در شهرکی به همین نام در شرق سمنان و در نزدیکی مهدیه…

  • بوستان گل کوکب سمنان

    بوستان گل کوکب سمنان

    سمنان- ایرنا- بوستان محلی گل کوکب واقع در بلوار فضیلت در شهرک مسکن مهر سمنان است و با هدف برپایی…

  • بوستان گلستان سمنان

    بوستان گلستان سمنان

    سمنان- ایرنا- بوستان گلستان سمنان که به بوستان شقایق نیز معروف است با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha