۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84137146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان تلاش همگانی می‌طلبد

سمنان- ایرنا- نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: تمامی دستگاه های دولتی به ویژه آن ها که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند در تلاشی همگانی در راستای کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان همراهی کنند تا این عنوان در سال ۱۴۰۰ برای سمنان رقم بخورد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر سمنان عباس آلبویه در سیصد و بیست و دومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان ابراز داشت: طرح های پایتخت کتاب که از سوی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود از سوی دستگاه های مختلف به ویژه ارگان های فرهنگی مانند میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های دولتی نیازمند همکاری بیشتر است.  

وی با اشاره به طرح های گسترده عمرانی با هدف‌های فرهنگی گردشگری بیان کرد: شهرداری طرح های زیادی را در حال اجرا دارد  و از جمله بهترین آن ها در راستای کسب عنوان پایتخت کتاب  و همچنین ایجاد باغ راه ها در راستای گردشگری است و برنامه ای برای تقدیر از افراد و سازمان هایی که برای باغ راه ها تلاش کردند صورت می پذیرد.

وی ادامه داد:باید در تلاش باشیم شهردار و اعضای شورای شهر نشستی را با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که فرزند استان سمنان است به همراه مدیر کل این دستگاه در پایتخت ترتیب دهیم تا گزارش این حجم گسترده از تلاش هایی که  شهرداری در راستای میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده است عنوان شود.

نایب رئیس شورای اسلامی استان سمنان پیشنهاد داد : در حال برنامه ریزی برای نمایشگاهی در دهه فجر  هستیم تا از تلاش های گسترده این دوره از  شهرداری که طرح هایی مانند «پایتخت کتاب» تا  «شهر دوستدار کودک» و  طرح های گردشگری  از احیای باغ راه ها تا  خانه های قدیمی و  همچنین ایجاد بوستان ها  است را به مردم اطلاع رسانی کنیم.  

برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که تاکنون اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز موفق به کسب این عنوان شده‌اند. سمنان به عنوان یکی از گزینه‌های این عنوان برای سال ۱۴۰۰ نیازمند فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به این عنوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha