۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 986
کد خبر: 84137483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش برف در اردبیل مشکلاتی پدید آورد

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 84137483
 بارش برف در اردبیل مشکلاتی پدید آورد

اردبیل - ایرنا - ریزش برف که از روز یکشنبه در اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان آغاز شده و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان استان شده است.

ارتفاع برف در شهر اردبیل به حدود ۲۰ سانتیمتر رسیده و سرمای منفی ۴ درجه موجب بروز یخبندان و کندی ترددها در معابر و خیابان ها شده است.

از شهرستانهای نیر، نمین، سرعین، مشگین شهر و گرمی نیز بارش برف و شهرستان‌های شمالی استان بارش باران گزارش شده است.

مرکز پایش راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بارش برف و باران در تمام جاده‌های استان منطقه از رانندگان خواست زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

این مرکز همچنین افزود: با کوشش مأموران راهداری تمام جاده‌های اصلی این استان باز هستند و تردد خودروها در بعضی مقاطع و گردنه‌های سخت گذر با زنجیرچرخ و رعایت سرعت مطمئنه انجام می‌شود.

این سومین موج از برف و سرمای پاییز امسال در استان اردبیل است که همه آن در آذر ماه اتفاق افتاده است.

🌨 بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه همچنان تا ظهر امروز دوشنبه در اغلب مناطق استان بارش خفیف برف و باران تداوم خواهد داشت و بتدریج از میزان ناپایداری‌ها کاسته شده و تنها در بخش‌هایی از نوار شرقی و مناطق جنوبی استان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

همچنین از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری ضمن پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری بوده اما همچنان هوای سرد در سطح استان (در مناطق مرکزی و جنوبی استان هوای بسیار سرد) ماندگار خواهد بود.

ریزش برف و هوای سرد در حالی در نقاط سردسیر استان اردبیل با بروز مشکلاتی همراه شده است که نقشه‌های همدیدی از دور بعدی برف و سرما در منطقه طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر خبر می‌دهند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha