۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان از کرونا در شهرکرد پرداخت شد

شهرکرد- ایرنا-معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شهرکرد با اشاره به لزوم حمایت از مشاغل آسیب‌دیده در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

سپنتا حبیبی یکشنبه شب در کارگروه اشتغال و توسعه شهرستان شهرکرد افزود: ۶ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده صاحبان مشاغل به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان شهرکرد با ۷۲۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری به بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

وی تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به صاحبان مشاغل برای جلوگیری از بیکاری کارگران و پیشگیری از تعطیلی کارگاه‌ها در شهرستان شهرکرد پرداخت شده است.

حبیبی یادآور شد: امسال در سطح شهرها و روستاهای شهرستان شهرکرد تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۶۶ متقاضی برای راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شهرکرد اظهار داشت: طرح‌های کشاورزی دارای توجیه اقتصادی این شهرستان از سوی اداره جهاد کشاورزی برای استفاده از تسهیلات کم‌بهره به بانک معرفی می‌شود.

وی گفت: متقاضیان ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای شهرستان شهرکرد برای استفاده از تسهیلات کم‌بهره با نرخ ۶ درصد می‌توانند به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

حبیبی تاکید کرد: متقاضیان ایجاد واحدهای خدماتی در روستاها می‌توانند برای استفاده از تسهیلات به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha