۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84137727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده‌های مهاباد برفی شد

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۴
کد خبر: 84137727
جاده‌های مهاباد برفی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف از بامداد امشب شروع و باعث لغزندگی و برفی شدن محورهای مواصلاتی این شهرستان شده است.

محسن خادمی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف که با مه غلیظ نیز همراه است، باعث لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی این شهرستان شده است که با توجه به این امر، رانندگان باید هنگام تردد از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

وی با اشاره به بارش برف در همه محورهای مواصلاتی این شهرستان اضافه کرد: هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌  "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول پنج کیلومتر به کمتر از ۳۰ متر رسیده و در گردنه‌های "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به طول هشت کیلومتر به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و با به همراه داشتن زنجیرچرخ سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی گفت: هم‌اکنون تمامی راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و عوامل راهداری در مناطق مختلفی از جاده‌های این شهرستان مستقر شدند و در صورت نیاز اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی مسیرها می‌کنند.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ششم آذر امسال در این شهرستان افزود: امسال با توجه بارش برف زودهنگام این طرح که قرار بود از ۱۵ آذر شروع شود از ششم آذر با مشارکت ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha