۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84137947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه حدود ۱۰ تُن گوشت مرغ در مهاباد توزیع می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: روزانه نزدیک به ۱۰ تُن گوشت مرغ گرم و منجمد به منظور تنظیم بازار این شهرستان توزیع می‌شود.

محمد جهین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش بی‌سابقه قیمت گوشت مرغ طی ۲ ماه اخیر سعی شده برای تنظیم بازار روزانه بین ۶ تا هشت تُن گوشت مرغ کشتار روز و ۲ تُن گوشت مرغ منجمد یارانه‌ای توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ تُن گوشت مرغ منجمد در سطح مهاباد توزیع شده است، ادامه داد: قیمت مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال توسط ستاد تنظیم بازار در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گیرد. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه توزیع گوشت یارانه‌ای موجب تعدیل قیمت شده، اضافه کرد: طی یک ماه اخیر قیمت گوشت مرغ کشتار روز به ۳۲۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم رسیده بود که هم‌اکنون این نرخ به حدود ۲۴۰ هزار ریال عقب‌نشینی کرده است.

وی ادامه داد: برای مرحله دوم توزیع گوشت یارانه‌ای نیز ۲۵ تُن دیگر به این شهرستان اختصاص یافته است که توزیع آن از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.

جهین با تاکید بر اینکه فروشندگان باید در عرضه کالاهای یارانه‌ای، فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کنند، اظهار داشت: شهروندان در شرایط فعلی تا رسیدن به تعادل عرضه و تقاضا این محصول، از خرید مازاد بر نیاز مصرف روزانه خود خودداری کنند.

وی بیان کرد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

هم‌اکنون ۸۲ واحد مرغداری شامل ۵۸ واحد مرغداری، ۶ واحد تولیدی گوشت مادر، چهار واحد تخم‌گذار، ۲ واحد جوجه‌کشی و یک واحد بوقلمون با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در این شهرستان فعال است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری گوشتی، مادر و تخم‌گذار است که علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از گوشت مرغ آذربایجان‌شرقی را نیز تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha