لبنان هیچ اطلاعی از دلیل دستگیری ۱۴ تبعه خود در امارات ندارد

تهران- ایرنا- «فؤاد دندن» سفیر لبنان در امارات اعلام کرد که هیچ اطلاعی از بازداشت ۱۴ لبنانی توسط دولت ابوظبی ندارد و تحقیقات در این زمینه هنوز محرمانه است.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» دندن در مصاحبه با کانال «ال بی سی ای» لبنان گفت: مهاجران لبنانی دومین مجموعه بزرگ ساکنان مقیم عربی امارات هستند و ما کمترین تعداد افراد بازداشت شده را در این کشور داریم.

وی افزود: ما دائماً با خانواده‌های افراد دستگیر شده و با مقامات امارات در ارتباطیم تا امکان تماس بین بازداشت شدگان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

سفیر لبنان گفت: تصمیم امارات برای متوقف کردن اعطای روادید به لبنانی‌ها به طور رسمی به ما ابلاغ نشده است. من با مقامات اماراتی تماس گرفتم و آنها تأیید کردند که تصمیمی در این زمینه وجود ندارد.

دولت امارات دو هفته پیش صدور روادید برای ۱۳ کشور مسلمان از جمله لبنان را در حالی متوقف کرد که روادید برای ساکنان فلسطین اشغالی را مجاز اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه دبی تنها شهر امارات است که با توجه به شیوع ویروس کرونا از ورود مسافران ممانعت می‌کند گفت: برخی لبنانی‌ها موفق به اخذ روادید شده اند و برخی دیگر نه و این مسئله نوعی ترس را در لبنان بوجود آورده و سبب شده تا افراد در یک روز بیش از یک درخواست روادید ارسال کنند که منجر به امتناع روادید به دیگران می‌شود.

۱۴ شهروند لبنانی مقیم امارات ۲۱ آبان در این کشور بدون داشتن سو سابقه بازداشت شدند.

براساس اعلام رسانه‌های لبنانی هیچ طرف رسمی تاکنون در مورد علت بازداشت این افراد و مکان نگهداری آنها سخن نگفته است.

امارات در سالهای اخیر نیز چندین تبعه لبنانی را از این کشور اخراج کرده است که بر اساس منابع آگاه آمریکا پشت پرده این تصمیم قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha