۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84138226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش بلاروس: نگران تحرکات ناتو هستیم

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 84138226
ارتش بلاروس: نگران تحرکات ناتو هستیم

مسکو - ایرنا - روسلان کاسیگین رئیس ستاد ارتش بلاروس گفت که کشورش به شدت نگران تحرکات آمریکا و کشورهای دیگر عضو ناتو در مجاورت مرزهای خود است.

به گزارش ایرنا، کاسیگین روز دوشنبه در گفت و گو با کانال تلویزیونی اس. ت. و بلاروس گفت: ناتو امکانات تهاجمی نیروهای خود در اروپا را تقویت می کند.

رئیس ستاد ارتش بلاروس با بیان اینکه موضوع سامانه پدافند موشکی اروپا مطرح است، اظهار داشت: موشک های بالدار مستقر در پایگاه های آمریکا در رومانی و لهستان می تواند با سطح بالای دقت، اهداف را ازجمله در خاک بلاروس هدف قرار دهد.

وی افزود: در سالهای اخیر کشورهای عضو ناتو به تجهیز و تکامل تجهیزات نظامی و زیرساخت های واقع در کشورهای همسایه بلاروس توجه خاص می کنند و در این حال برای گسترش مراکز نظامی به منظور استقرار نیروهای بیشتر توجه می کنند.

کاسیگین ازجمله به برنامه های نظامی لهستان کشور همسایه بلاروس اشاره و اضافه کرد: لهستان می خواهد در پنج سال آینده شمار نیروهای نظامی خود را از ۱۱۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد که کشورهای لیتوانی و لتونی هم در همسین مسیر حرکت می کنند و درصدد تقویت توانمندی نظامی خود هستند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس هفته گذشته اعلام کرد که ناتو گروه نظامی برای تصرف بخش های غربی کشور بلاروس ایجاد می کند.

رئیس جمهوری بلاروس پیشتر از ان نیز گفته بود: کشورهای غربی فشارهای زیادی را برای سرنگونی دولت من بکار برده اند و حتی در این مورد حمایت و همراهی روسیه را خواستار شده اند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو گفت: غرب تاکنون چندین بار برای برکناری من و دولتم توطئه چینی کرده است و حتی تلاش می کند تا روسیه هم را برای سرنگونی حکومت من با خود همراه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha