۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 84138538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج خدمت غیرحضوری به سامانه تامین اجتماعی شهرستانهای تهران اضافه شد

تهران-ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده کار و پیمانکار، استعلام وضعیت مستمری بگیران، استعلام وضعیت بیمه شدگان، تکمیل سوابق بیمه شدگان پاره وقت و نام‌نویسی افراد تبعی به خدمات غیرحضوری این سازمان اضافه شد.

عباس اورنگ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می شود، افزود: با الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، خدمات یاد شده به شکل غیر حضوری برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور اجرایی می شود.

وی با اشاره به مزایای خدمات غیر حضوری سازمان به بیمه شدگان، اظهار داشت: کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری در خصوص مفاصاحساب ها و اصالت سنجی آنها برخی از دستاوردهای خدمات غیر حضوری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران افزود: سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه ای دومین و سومین خدمت غیرحضوری هستند که مشتری به طور متوسط بیش از یک روز معطل دریافت آن می شد؛ اما در این مدل مستمری بگیر درخواست غیر حضوری می دهد و گواهی وضعیت دریافت می‌کند و بعد می تواند آن را رمزگذاری شده به محلی دیگر ارائه دهد.

اورنگ گفت: حدود ۵۰۰ هزار متقاضی از سرویس تکمیل سوابق کسری در ماه استفاده می کنند و در این راستا یک میلیون نفر ساعت از وقت نیروی کار با این طرح ذخیره می شود.

وی ادامه داد: ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، سرویس دیگری است که در آن حذف الزام مراجعه بیمه شده به شعب سازمان محقق و در پی ارائه این خدمت دستاورد مهمی کسب می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران با اشاره به چهارمین طرح خدمت با عنوان ۳۰۷۰ اظهار داشت: ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی شامل احکام مطالباتی سازمان تامین اجتماعی همچون اعلامیه، اخطاریه، اجرائیه و صورتحساب است که در یکی دیگر از هفته دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

اورنگ گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرمای زیر پوشش قانون تامین اجتماعی در کشور داریم که از این پس کارفرمایان می توانند با مراجعه به سامانه سرویس های غیرحضوری این سازمان به نشانی http://eservices.tamin.ir  از این خدمت برخوردار شوند.

وی افزود: کارشناسان سازمان با شماره تلفن ۱۴۲۰ پاسخگوی سوالات کارفرمایان در زمینه های یاد شده هستند.

مردم مراقب کلاهبرداران بیمه‌ای باشند

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران گفت: در مواردی دیده می شود که به محض اینکه یک دستگاه خدمتی را راه اندازی می کند، فرصت طلبان به دلیل اینکه موضوع هنوز در جامعه جا نیفتاده، با سوء استفاده از کمبود آگاهی مردم از فرایندهای جدید، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

اورنگ ادامه داد: در این زمینه بیمه شدگان می توانند با استناد به سامانه اطلاع رسانی تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir به عنوان مرجع اصلی اخبار، از نحوه ارایه خدمات آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه از طرف سازمان تامین اجتماعی هیچ تماسی برای دریافت پول از بیمه شدگان گرفته نمی شود، اظهار داشت: بیمه شدگان به افرادی که خود را کارمند سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده و با اعلام مشخصات کامل هویتی فرد، از خدماتی همچون کارت بیمه طلائی، بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی، کارت ویژه خدمات درمانی و یا عناوینی مشابه سخن گفته و درخواست وجه می کنند، اعتماد نکنند.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران افزود: به منظور صحت سنجی اخبار و اطلاعات علاوه بر سایت معرفی شده، تمامی اخبار این سازمان در صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی و معتبر منتشر می شود و مخاطبان می توانند اخبار سازمان تامین اجتماعی را از منابع یاد شده دنبال کنند تا گرفتار مشکلات افراد سودجو و فرصت طلب نشوند.

اورنگ گفت: از آغاز اجرای طرح ۳۰۷۰ و در راستای رونمایی از ۳۰ خدمت الکترونیکی که به منظور کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است، تا کنون از هشت طرح  بهره برداری شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha