شرکت واگن پارس اراک هفته آینده به مپنا تحویل می‌شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت واگن پارس اراک هفته آینده به صورت رسمی به گروه صنعتی مپنا تحویل می‌شود و هیات مدیره منتخب آن کار خود را آغاز می‌کنند.

«علی‌اکبر کریمی» عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشستی که امروز  در سازمان گسترش و با حضور تمامی مسئولان مربوطه وزارت دفاع، سازمان گسترش و نوسازی صنابع ایران، نمایندگان معاونت اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری، مپنا، مدیر عامل واگن پارس و تعدادی از نمایندگان شورای کارگری برگزار شد، آخرین تاییدیه واگذاری واگن پارس اراک به شرکت مپنا انجام شد.

وی ادامه داد: در این نشست صورت جلسات آماده و تشریفات اداری، حقوقی و قانونی مربوط به نقل و انتقال شرکت واگن پارس از سازمان گسترش  انجام و مورد تایید وزارت دفاع که مالکیت قبلی این شرکت بود قرار گرفت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس شرکت مپنا به صورت رسمی واگن پارس اراک را تحویل می‌گیرد

کریمی گفت: امید است با برنامه‌های گسترده شرکت مپنا، شاهد رونق تولید و افتخار آفرینی واگن پارس اراک به عنوان قدیمی‌ترین و مجهز ترین واحد تولیدی صنعت ریلی کشور باشیم.

وی ادامه داد: واگذاری واگن پارس به شرکت مپنا که یکی از دغدغه های مهم کارگران این شرکت بود امروز با برگزاری این نشست و پیگیری مسئولان استانی، معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی، دستگاه های مربوطه و نمایندگان استان به نتیجه رسید.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتی شامل شرکت‌های متعدد تخصصی تابعه و وابسته  است که در زمینه مهندسی، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر، تأسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازی آب، مهندسی، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکی و دریا و مهندسی و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌ها در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha