۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84138751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر در مجتمع معدنی کودکان خوسف فراهم شده است

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مجتمع معدنی کودکان شهرستان خوسف تاکنون زمینه اشتغال حدود ۱۳۰ نفر را در دو بخش معدن و به صورت پیمانکاری در احداث واحد فرآوری فراهم کرده است.

عباس جرجانی روز دوشنبه از معدن طلا و میزان پیشرفت طرح فرآوری طلای مجتمع معدنی کودکان بازدید کرد و افزود: پروانه بهره‌برداری این معدن با استخراج اسمی سالانه ۳۷ هزار و ۷۰۰ تن در سال ۹۷ صادر شد.

وی در این بازدید پیشرفت فیزیکی و فعالیت‌های در حال انجام طرح فرآوری و تولید شمش طلای این مجتمع که از سوی شرکت زمین کاوان زمان در حال احداث است را مثبت ارزیابی و آمادگی سازمان صمت را برای هر گونه همکاری و همراهی با این طرح در راستای تسریع در راه‌اندازی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در استان اعلام کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین در این بازدید بر به‌کارگیری نیروهای متخصص و کارگری محلی و استفاده از مصالح و کالاهای استاندارد بومی و تولید داخل استان تاکید کرد.

مدیر مجتمع معدنی کودکان نیز گزارشی از روند پیشرفت و مراحل نصب ماشین آلات همچنین مسائل پیش روی احداث این طرح را ارائه کرد.

معدن طلای کودکان دارای ۳۰۵ هزار تن ذخیره قطعی کانسنگ طلا با عیار میانگین ۲ و یک دهم پی پی ام است.

عملیات اجرایی احداث واحد فرآوری و تولید شمش طلای کودکان نیز در شهریور ماه سال جاری آغاز شد که با احداث این واحد فراوری با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود در مجموع برای حدود ۱۱۵ نفر در معدن و واحد فرآوری اشتغال مستقیم ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha