۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 84139453
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

زنجیره محصولات تولیدی قم باید تکمیل شود

قم - ایرنا - استاندار قم با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید در این استان گفت: واحدهای تولیدی قم که محصول های آنها به یکدیگر مرتبط می‌باشد باید به منظور تکمیل زنجیره تولید با هم اشتراک مساعی داشته باشند.

بهرام سرمست روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام هم از نظر خارج نشدن ارز از کشور و هم به لحاظ بالا رفتن راندمان تولید و همچنین بازاریابی و فروش محصول حائز اهمیت است.

استاندار قم یادآور شد: به عنوان نمونه در قم سطح بالایی از مزارع گُل محمدی وجود دارد از این رو اگر واحدی تولیدی که در زمینه تولید رایحه فعالیت می‌کند با تولید کنندگان گُل محمدی ارتباط پیدا کند زنجیره تولید استان کامل خواهد شد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید خود از یک واحد تولید محصول های غذایی گفت: این واحد تولیدی در راستای طرح توسعه ای که دارد مقرر شد در خصوص خط تولید الکل از آب پنیر نیز اقدام کند.

سرمست همچنین بازدید از یک واحد نساجی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این واحد از مجموعه های تولیدی پویا و فعال استان به شمار می آید به همین علت نیاز است که در جهت تتوع بخشی و دریافت ذائقه و سلیقه مشتری نیز اقدام هایی انجام دهد و تسهیلاتی هم برای تامین ارز مورد نیاز آنها فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به افتتاح واحد تولید اسپری و ادکلن گفت: این مجموعه ظرفیت اشتغال زایی ۳۰ تَن را دارد و ما بر اساس بازدیدهایی که برنامه ریزی کردیم همزمان عارضه یابی می کنیم اگر واحدهایی مشکل داشته باشند برای رفع آن اقدام می کنیم.

استاندار قم اضافه کرد: علاقه مند هستیم که هر هفته که در قالب سه‌شنبه های اقتصادی از واحدهای تولیدی بازدید می کنیم یک واحد آماده و فعال را به بهره برداری برسانیم و با همین برنامه زمان بندی نیز پیش می‌رویم.

سرمست موضوع جلوگیری از راکد شدن واحدهای تولیدی استان و بازگرداندن واحدهای راکد و نیمه راکد به مدار تولید را از اولویت های مهم مدیریت استان ذکر کرد و افزود: کیفیت تولید برای ما اهمیت زیادی دارد به همین علت همیشه در سیاستگذاری ها به واحدها تاکید می کنیم که بر اساس فناوری های جدید، خلاقیت و نوآوری و دانش بنیان بودن حرکت کنند.

وی  با اشاره به قدردانی از برخی واحدهای تولیدی موفق در جریان این بازدید گفت: واحدهایی که بر اساس ارزیابی های اداره کل استاندارد به این درجه برسند مورد تجلیل قرار می گیرند تا واحدهای دیگر نیز با الگوگیری از آنها در راستای کیفیت بخشی به تولیدهای خود گام بردارند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.          

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha