یک مسوول: اصلاح‌ طلبان فعالیت حزبی بیشتری در خراسان رضوی دارند

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: طیف سیاسی اصلاح ‌طلب بخاطر تعدد احزاب ثبت شده در مقایسه با اصولگرایان و اعتدالگرایان، فعالیت حزبی بیشتری در این استان دارند.

محمدعلی نبی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۲ حزب و تشکل سیاسی در خراسان رضوی پروانه فعالیت دارند که از این تعداد ۲۷ حزب اصلاح‌طلب، ۱۸ حزب اصولگرا و هفت حزب مستقل یا اعتدالگرا هستند.

وی ادامه داد: از جایگاه یک کارشناس و نه یک مسوول دولتی، معتقدم شاید یکی از عوامل فعالیت بیشتر حزبی اصلاح‌طلبان در خراسان رضوی تقید آنان به این نوع فعالیت در قالب احزاب ثبت شده است. 

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین باید مدنظر داشت دولتهایی که به نوعی منصوب به جریان اصلاحات هستند به تحزب بیشتر توجه کرده‌اند که این هم می‌تواند یکی از عوامل فعالیت بیشتر اصلاح طلبان باشد.

وی افزود: از مجموع ۵۲ تشکل سیاسی فعال در استان، ۳۸ حزب، دارای پروانه فعالیت کشوری و ۱۴ حزب دارای پروانه فعالیت استانی هستند.

نبی‌پور ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۳ دفتر فرعی توسط احزاب در شهرستان‌های این استان تشکیل شده است.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ در ۸۱ شهر و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز بهار ۱۴۰۰ اعلام شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha