پایداری هوای سرد در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پایداری هوای سرد که از هفته جاری در استان آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته گذشته با ورود موج بارشی به استان توده هوای سرد نیز در منطقه مستقر شده که با افت سه تا پنج درجه ای دما همراه بود.

وی اضافه کرد: در روز گذشته شهرستان ارومیه با افت ۲ درجه‌ای دما مواجه بود و در ۲۴ ساعت گذشته دمای کمینه آن به ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید که این کاهش دمایی در سایر نقاط استان نیز مشاهده شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به مه گرفتگی صبحگاهی در استان در هفته جاری گفت: روز چهارشنبه آسمان اغلب نقاط استان نیمه ابری تا ابری و از اوایل شب از سمت نوار غربی استان موج بارشی ضعیفی وارد منطقه می‌شود و به تدریج سایر مناطق را نیز در بر می گیرد.

اشتاد با بیان اینکه شهرستان تکاب با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود، افزود: روز پنجشنبه آسمان استان نیمه ابری است و بارش ها به صورت برف خواهد بود؛ وزش باد ملایم در غالب نقاط وجود داشته و کاهش نسبی دما ادامه دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۸۱.۷ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده در حالی که سال گذشته در همین روز، این میزان ۳۹.۶ میلی‌متر و در میانگین بلند مدت استان نیز ۷۵.۱ میلی‌متر بود.

وی اضافه کرد: بررسی نمودار بارش‌های آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد که بارش‌های امسال در مقایسه با سال قبل بیش از ۱۰۶ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت نیز ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha