۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84140882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد دانش آموزان در بانه به شبکه‌های آموزشی دسترسی دارند

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش بانه با اشاره به افزایش پنج درصدی جمعیت دانش آموزان در سال جاری اظهار داشت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده، ۷۰ درصد دانش آموزان شهرستان به اینترنت و شبکه‌های آموزشی دسترسی دارند.

اقبال صالحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مهمترین مشکلات دانش آموزان را نداشتن گوشی و ابزارهای هوشمند عنوان کرد، افزود: ۳۰ درصد از دانش آموزان روستایی و حاشیه شهر به اینترنت و شبکه‌های مجازی دسترسی ندارند.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه استانی کلاس‌های درس برای دانش آموزان روستایی در گروه‌های کوچک پنج نفره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای رفع اشکال برگزار می‌شود.

صالحی ادامه داد: به دانش آموزان متوسطه اول و دوم که در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند و به اینترنت دسترسی ندارند کتاب و بسته‌های آموزشی ارائه شده تنها برای برگزاری امتحانات در مدارس حضور می‌یابند.

وی اظهار داشت: برای تقویت آموزش مجازی یک استودیو ضبط تولید محتوا آموزشی راه اندازی شده و افرادی که در تهیه تولید محتوا مهارت دارند، ویدئوهای آموزشی تولید می‌کنند.

صالحی یادآور شد: محتوای تولید شده برای دانش آموزان شهرستان و بخشی از تولید محتوا برای دانش آموزان سراسر کشور در شبکه شاد و آموزش پخش می‌شود.

این مسوول با اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان بدلایل مختلف گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای بازگشت دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند استفاده می‌کنیم براساس آمارها ترک تحصیل دانش آموزان بسیار کمتر از سال‌های قبل است.

وی تاکید کرد: مهمترین ظرفیت‌ها برای بازگشت دانش آموزان به ادامه تحصیل عوامل اجرایی مدارس و مشاوران هستند و در صورت نیاز از ظرفیت دهیاری‌ها، شوراهای روستا، بخشداری و فرمانداری استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: تعلیم و تربیت و سلامت ۲ مقوله مهم برای دانش آموزان است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سلامت دانش آموزان، آموزش غیرحضوری در دستور کار قرار گرفت.

جمعیت دانش آموزی شهرستان بانه ۳۴ هزار نفر است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha