۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84140993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به ۷۷۹۸ آسیب‌دیده در حوادث جوی ۷۲ ساعت گذشته

تهران - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه برودت هوا و افزایش نزولات آسمانی، در ۷۲ ساعت گذشته به ۷۷۹۸ نفر از متاثرین این حوادث، با مشارکت ۱۸۹ تیم عملیاتی امدادرسانی شده است.

محمد باقر محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش فعالیت امدادگران و نجاتگران هلال احمر در خدمات رسانی به متاثرین از حوادث جوی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته ۱۹ استان آذربایجان‌شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی، زنجان، سیستان‌ و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از حوادث جوی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت باتلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر به متاثرین از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ١٠٣ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین و ٣٠محور کوهستانی امدادرسانی و هفت هزار و ۷۹۸ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و ۹ نفر از عزیزان را در این حوادث از دست دادیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۹ استان یادشده نیز توضیح داد: در این مدت با تلاش ۱۸۹ تیم عملیاتی متشکل از ٧٣٦ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ٤١٠ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده و ١٢٥ واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

محمدی اضافه کرد: در ۷۲ ساعت گذشته  ۶۷ خودروی گرفتار از آب و گل ولای و برف و کولاک نیز از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر رهاسازی شدند و ۱۹ نفر هم توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ٧٦دستگاه چادر، ٢٢٤٨ تخته پتو، ١٠٨٧ تخته موکت، ٤١٠٦ کیلوگرم نایلون، ٢٩٨ کیلوگرم قندوشکر و ۷۸۰ بسته غذایی بین آسیب دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده و عملیات امدادرسانی در چهار استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

وی از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha