۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 84141422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهالی جولان خواستار آزادی افراد بازداشت شده از سوی اسرائیل شدند

تهران-ایرنا- اهالی جولان اشغالی سوریه روز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات خواستار آزادی معترضان به نصب توربین‌های تولید برق رژیم صهیونیستی شدند که به اراضی کشاورزی آن‌ها صدمه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سانا،‌ اهالی جولان اشغالی سوریه در روستای مسعده علیه صهیونیست‌ها تظاهرات کردند و با بستن راه‌ها اعتراض خود را نسبت به اقدامات اخیر رژیم اشغالگر قدس در جولان نشان دادند.

معترضان سوری خواستار آزادی افرادی شدند که در تظاهرات علیه نصب توربین‌های تولید برق بر فراز اراضی کشاورزی‌شان توسط اشغالگران بازداشت شدند.

رژیم صهیونیستی به تازگی پروژه جدید نصب توربین‌های تولید برق را در جولان اشغالی کلید زده است. این اقدام صهیونیست‌ها با اعتصاب سراسری و فراگیر در جولان اشغالی سوریه روبه‌رو شده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی دیروز سه‌شنبه درب های ورودی اصلی به روستاهای جولان اشغالی سوریه را بستند و مانع رسیدن اهالی به اراضی کشاوری‌شان در مناطقی شدند که قرار است توربین‌های بادی غول پیکر نصب شود. 

سوری‌های ساکن جولان نیز در واکنش به این اقدام اسرائیل دست به تظاهرات زدند. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های دودزا، علاوه بر زخمی کردن ده‌ها نفر از مردم سوریه،‌ شماری را بازداشت کردند.

اهالی جولان اشغالی سوریه معتقدند که طرح نصب ۵۲ توربین در جولان، بهانه‌ رژیم صهیونیستی برای مصادره ۶۰۰ «دونم» از اراضی آن‌ها است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فروردین ماه امسال با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت. اما به عقیده کارشناسان، بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدامات اخیر آمریکا و اسرائیل تغییری در وضعیت تاریخی و نیز حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha