اختصاص تلفن ۲۵۰۰ به روابط کار و چند خبر کوتاه در کردستان

سنندج - ایرنا - اختصاص شماره تلفن ۲۵۰۰ به پاسخگویی سوالات حوزه روابط کار، توقیف کامیون حامل کالای قاچاق، اجرای طرح سنجش ساختار قامت بانوان روستایی استان و قرار گیری فوتبالیست کردستانی در ترکیب تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر ۱۶ سال ایران از جمله اخبار کوتاه کردستان در روز چهارشنبه ۱۰ آذر است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز چهارشنبه از راه اندازی تلفن ۲۵۰۰-۰۲۱ مرکز پاسخگویی سوالات در حوزه روابط کار خبر داد و گفت: این مرکز در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حفظ سلامت جامعه هدف و کاهش مراجعات حضوری به  ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

برهان صلواتی اظهار داشت: هم اکنون زمینه استفاده از مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری برای پاسخ به سوالات مردم در حوزه معاونت روابط کار از جمله شکایات کارگری، مشاغل سخت و زیان آور، طبقه بندی مشاغل، بیمه بیکاری و بازرسی کار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اتصال به یکی از سرویس دهنده های اینترنتی کشور از ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز است اضافه کرد: انتقال خط به مراکز دیگر و یا اتصال به اپراتور دورکار در منزل از مزیت‌های تلفن ۲۵۰۰ روابط کار است.

کامیون حامل کالای قاچاق در کردستان توقیف شد

فرمانده انتظامی کردستان گفت: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان  یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی شد.

سردار علی آزادی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و در بازرسی از خودروی مورد نظر، یک میلیون و ۴۳۱ هزار عدد فیش لوازم برقی، ۲۸۲ دستگاه تصفیه هوا، ۲ هزار و ۷۸۲ دستگاه تجهیزات پزشکی، یک هزار و ۲۸۰ قلم تجهیزات آزمایشگاهی،۲ هزار و ۴۳۶ قلم آمپول غیر مجاز و ۱۸ ثوب کاپشن به همراه  بیش از ۲۵۰هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اضافه کرد: در این رابطه یک دستگاه کامیون توقیف و یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

طرح سنجش ساختار قامت بانوان روستایی کردستان اجرا می‌شود

معاون توسعه امور ورزش بانوان مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: طرح سنجش ساختار قامت زنان روستایی با هدف شناسایی ناهنجاری های قامتی بانوان در سطح روستاهای استان از اواخر آذرماه اجرا می‌شود.

سهیلا چراغی افزود: وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از ورزش بانوان و توسعه فرهنگ ورزش و افزایش تحرکات جسمانی در میان زنان ایرانی هفت طرح ملی مختص فعالیت های بدنی قشر بانوان در حوزه ورزش از جمله سنجش ساختار قامت بانوان روستایی را طراحی کرده است.

وی افزود: در طرح سنجش ساختار قامت بانوان روستایی تلاش می‌شود تا با آگاه سازی زنان روستایی در جهت تطبیق فعالیت‌های حرکتی متناسب با مشاغل روستایی به حفظ وضعیت استاندارد قامت، اسکلت و عضلات زنان کمک کرده و دانش‌افزایی ورزشی و تندرستی را در میان آنان را افزایش دهیم.

چراغی اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از ۲ سال پیش با حمایت وزارت ورزش و جوانان و همکاری اداره کل ورزش و جوانان کردستان در چند روستای سطح استان برگزار شد و گزارش تحلیلی آن نیز به حوزه ورزش بانوان وزارتخانه ارسال شده است.

فوتبالیست کردستانی در ترکیب تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر ۱۶ سال ایران قرار گرفت

سوی حسین عبدی ، سرمربی تیم ملی نوجوانان زیر ۱۶ سال ایران اسامی ۲۱ بازیکن تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و مقدماتی قهرمان جهان اعلام شد که نام یادگار رستمی بازیکن کردستانی باشگاه آکادمی کیا نیز در این لیست به چشم می خورد.

بازیکنانی که اسامی آنها در لیست منتشر شده از سوی فدراسیون فوتبال قرار دارد باید راس ساعت ۱۴:۰۰ روز پنجشنبه ۲۰ آذر ماه در آکادمی ملی فوتبال تهران خود را به کادر فنی معرفی کنند.

اخبار مرتبط

  • اخبار کوتاه کردستان

    اخبار کوتاه کردستان

    سنندج - ایرنا - بهره‌مندی ۹۸ درصدی روستاهای دهگلان از گاز طبیعی، انهدام ۲ دهنه کوره ذغالگیری…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha