۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84141722
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۸۴ هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی جاری ۸۴ هزار و ۷۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته است.

انور امینی‌خواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری، ۷۲ هزار و ۲۳۳ هکتار از مزارع دیم و ۱۲ هزار و ۴۹۱ هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این مقدار سطح زیر کشت گندم بوکان در سال زراعی جاری حدود پنج درصد در مجموع کشت آبی و دیم بیشتر از سال گذشته است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: برای حمایت از کشاورزان همچنین امسال  ۲ هزار ۴۷۶ تُن  گندم بذری پرورشی و مادری برای مزارع دیم و آبی از ارقام هما، سرداری و آذری۲ در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۶۶هزار و ۳۰۷ تُن گندم از مزارع بوکان برداشت شود که از این مقدار ۱۰۸ هزار و ۴۳۸ تُن آن مربوط به مزارع دیم و ۵۷ هزار و ۸۶۹ تُن مربوط به مزارع آبی است.

امینی‌خواه ادامه داد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بذر خود مصرفی کشاورزان توسط ۶ دستگاه موجود در این شهرستان بوجاری و در کشت پاییزه از آن استفاده کرده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع مزارع کشت پاییزه گندم شهرستان بوکان ۱۳هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۵۰ هکتار آبی تحت پوشش صندوق های بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

 بوکان با ۱۱۰هزار هکتار اراضی قابل کشت یکی از قطب های مهم کشاورزی استان آذربایجانغربی به شمار می رود.

بوکان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجانغربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha