استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های درمانی شهرستان طبس بازدید کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه ضمن خداقوت به کادر بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، از پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان بازدید کرد.

«حمید ملانوری» که امروز به طبس در ۲۷۰ کیلومتری مرکز استان رفته است، در بیمارستان شهید مصطفی خمینی این شهر حضور یافت و از کادر درمان به ویژه در بخش بیماران کرونایی تشکر کرد.

استاندار خراسان جنوبی سپس از روند اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس بازدید کرد. 

محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله این پروژه‌ها است که مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و طی توافق صورت گرفته در سال ۹۸، از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود. 

در حال حاضر فونداسیون پروژه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان اجرا شده و کار احداث ادامه دارد. 

پروژه احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طبس است که استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه طبس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسوولان از آن بازدید کرد. 

قرارداد اجرای این پروژه طی تفاهم‌نامه چهار جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ذغالسنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ منعقد شد و شـرکت ذغالسنگ پروده بـه نمایندگی هلدینگ شستا، تامین اعتبار پروژه را به عهده گرفته است. 

بنا به همین تفاهم‌نامه، پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس در سال ۹۸، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد.

بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اول شهید مصطفی خمینی طبس در سفر سال ۹۳ هیات دولت به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، افتتاح شد که در ساختمان ۶ طبقه این بیمارستان، بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، مراقبت‌های ویژه CCU، ICU و NICU فعال است و جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم شهرهای طبس، دیهوک و عشق‌آباد از خدمات پزشکی درمانی آن بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به طبس گلشن با حضور در مزار شهدا، با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

مزار شهدای شهر طبس در جوار آستان مقدس امامزاده حسین ‌بن موسی ‌الکاظم (ع) واقع است و استاندار و هیات همراه بعد از عطرافشانی مزار شهدا در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) حضور پیدا کردند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیارت پرداختند.

ملانوری امروز از طرح‌های عمرانی و زیربنایی شهرستان طبس در بخش مسکن، برق و راه نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha