استاندار کرمان: تقویت تشکل‌های کشاورزی امری ضروری است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان، تقویت تشکل‌های کشاورزی و منابع طبیعی را در راستای اقدامات بدون هزینه اما تاثیرگذار بر حفظ ذخایر طبیعی و افزایش منابع آب زیرزمینی ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شبانگاه چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به رویکرد اجتماع محور منابع طبیعی در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی، نهال کاری و غیره اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی، علاوه بر اعتبارات ستاد مدیریت بحران استان، ۶ میلیارد از محل مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ این استان کمک گرفته شده است.

وی به تصویب کامل سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان به منظور صرفه‌جویی یک میلیارد مترمکعب آب طی پنج سال اشاره و تصریح کرد: با جدیت برای اجرای این طرح برنامه ریزی و حرکت می کنیم.

استاندار کرمان ضمن درخواست از دانشگاهیان و پژوهشگران به منظور یاری در اجرای طرح‌های تغییر الگوی کشت، آبخیزداری و مکانیزاسیون کردن باغ‌ها و مزارع ادامه داد: مطالبات جدی مردم و دوستداران محیط زیست را مدنظر داریم و خودشان نیز باید در این راه به ما کمک کنند.

زینی‌وند تصریح کرد: منابع طبیعی و تاثیری که در زندگی مردم، تغییر اقلیم، حفظ اکوسیستم دارد از پایه‌های موثر در زندگی متعادل است، با تغییر الگو و سطح زیر کشت و محصولات کم‌ آب‌بر می‌توان درآمد بیشتری ایجاد کرد.

استاندار کرمان همچنین مطالبه جدی این استان در زمینه صدور اسناد کشاورزی دارای چاه آب مجاز و زمین زراعی را مطرح کرد و گفت: صدور اسناد کشاورزی، مشکلات ما در طرح‌های منابع طبیعی را نیز برطرف می‌کند.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز گذشته وارد کرمان شد.

افتتاح ۲ طرح آبخیزداری در شهرستان بافت از جمله برنامه های مسعود منصور در استان کرمان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha