فرماندار: هزار نفر در لارستان شرایط طرح اقدام ملی مسکن را دارند

لارستان- ایرنا- مسئولان لارستان می‌گویند: طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان در فرآیندهای نام نویسی از متقاضیان، تامین، نقشه برداری و حتی تسطیح و آماده سازی زمین و پایش و شناسایی متقاضیان واقعی به خوبی پیش رفته است و تاکنون نیز یک هزار نفر واجد شرایط برای بهره مندی از مسکن شناخته شده‌اند.

معاون استاندارفارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: وجود ۵۰ درصد از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در جنوب استان و این شهرستان مسئولیت و تعهد متولیان امر در این راستا را بیش از پیش سنگین کرده است.

جلیل حسنی پنجشنبه در جلسه هم اندیشی طرح اقدام ملی مسکن در لارستان ابراز داشت: اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در اسرع وقت شرایط را برای افراد واجد شرایط که هم اینک و بر اساس آخرین آمار حدود یک هزار نفر هستند، فراهم کنند.

وی ادامه داد: دولت و مجموعه مسئولان و مدیریت اجرایی استان فارس به ویژه استاندار بارها روی موضوع طرح اقدام ملی مسکن در منطقه جنوب فارس تاکید کرده‌اند و اکنون شهرستان لارستان در کانون توجه مسئولان ملی و استانی در تحقق و انجام تعهدات مربوط به این طرح قرار گرفته است.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: همچنین تاکنون برای ۹۰۰ نفراز متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن شهر لار، ۶ قطعه زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان پیش بینی شده که باید تمامی استعلامات ، مطالعات اجتماعی و کارهای نقشه برداری برای شروع عملیات اجرایی این زمین ها در اسرع وقت انجام شود.

حسنی، با اشاره به میزان حضور مردم و مشارکت خیران لارستان در اجرای زیر ساخت‌ها و همراهی در ساخت بساری از پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: این مشارکت پذیری‌ها و همراهی مردم در چنین شرایط سخت اقتصادی و محدودیت منابع دولتی، باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر در سطح ملی قرار گبرد.

وی افزود: بر اساس اعلام بانک مسکن، تاکنون در این شهرستان یک هزار و ۵۲ نفر از متقاضیان نیز وجه واریزی داشته اند که میزان مبلغ پرداخت شده نیز بالای یک هزار میلیارد ریال بوده است.

حسنی ادامه داد: با توجه به قیمت بالای زمین و مسکن در شهرستان لارستان و شرایط آب و هوایی این منطقه، این شهرستان می‌تواند به عنوان الگو و پایلوت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرد و مدیریت اجرایی شهرستان به همراه سایر نهادهای امنیتی و انتظامی نیز آماده همکاری در ایجاد شرایط لازم برای اجرای این طرح هستند.

حسنی عنوان کرد: بنیاد مسکن شهرستان نیز در این راستا سرعت و دقت عمل را داشته باشد و جوابگوی مطالبات به حق و به موقع مردم باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه های خدمات رسان همچون شهرداری و ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، آزمایشگاه خاک، نظام مهندسی باید به طور جدی در اجرای این طرح مشارکت کنند و کمترین خللی در روند اجرا و ایجاد مانع پذیرفتنی نیست.

پایان آذر، آخرین مهلت واریز وجه

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز گفت: آخرین مهلت واریز وجه برای متقاضیان واجد شرایط پایان آذرماه جاری است.

حسن شبانی تصریح کرد: مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان لارستان تاکنون به شکل مطلوب پیش رفته و برای تسریع و شتاب بخشی در مراحل بعدی نیازمند حمایت بیش از پیش همه نهادها از جمله دستگاه های خدمات رسان هستیم.

وی بیان کرد: تامین زمین و فرآیند واگذاری آن به بنیاد مسکن و همچنین حجم گستردگی و موضوعات فنی پیش از ساخت و ساز و تعیین تکلیف تهیه نقشه ها برای ساخت واحدها و اقدامات مهندسی تا حدودی زمان بر است.

شبانی یادآور شد: البته با وجود این مسایل  و فرآیند طولانی، اما اداره کل راه و شهرسازی به دلیل ضرورت و انجام تعهدات خود هواره با تمامی توان در حال انجام فرآیند کار در زمینه تامین زمین بوده و تاکنون ۶ قطعه در مناطق مختلف شهر لار پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: همچنین اداره کل راه و شهرسازی لارستان با توجه به مراجعات و درخواست های مردمی و نیاز مسکن همچنان آمادگی لازم برای تامین زمین و فراخوان مجدد را خواهد داشت .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در این منطقه و شهرهای جنوبی استان فارس باید مراحل و فرآیند اجرای این طرح در اسرع وقت آغاز شود.

عطاالله زمانی اظهار داشت: پیش بینی می شود که با ادامه روند همکاری و تعامل بین بخشی در شهرستان لارستان و استان فارس ساخت و اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا نیمه نخست سال آینده به مرحله اسکلت سازی نیز برسد.

وی ابراز داشت: ۱۶ هزار و ۶۶۶ متقاضی در  استان فارس در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۵۱۱ نفر از استعلام سه گانه اول عبور کرده‌اند.

به گفته وی، در مجموع در ۱۶ شهر این استان برای ۲ هزار و ۲۰۹ واحد در بانک مسکن افتتاح حساب انجام شده و یک هزار و ۹۸۹ نفر نیز آورده اولیه خود را معادل حداقل ۴۰۰ میلیون ریال ارائه کرده‌اند، در مجموع نیز واریزی کل استان فارس هم‌ اکنون معادل ۹۵۰ میلیارد ریال است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha