۹۳ امدادگر هلال احمر در طرح زمستانه کردستان مشارکت دارند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۹۳ امدادگر این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه (از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند) در سطح جاده های شهری و روستایی استان مشارکت دارند.

پیام جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح، ۴۴ نفر در پایگاه های ثابت، ۳۰ نفر در پایگاه پشتیبان، ۱۵ نفر واکنش سریع، سه نفر امداد هوایی و یک نفر نیز به عنوان ارزیاب مشارکت داشته و به مردم خدمات می‌دهند.

وی تعداد پایگاه های ثابت را ۱۱، پایگاه پایگاه پشتیبان ۱۰، پایگاه وانش سریع یک و پایگاه امداد هوایی را یک مورد اعلام کرد و افزود: ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودرو نجات، یک دستگاه خودرو چند منظوره،  ۱۰ دستگاه وانت کمک دار و یک دستگاه خودرو سواری، برای اجرای طرح زمستانه بکار گرفته می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه ۴۵ دستگاه خودرو در طرح مذکور فعال خواهد بود، یادآور شد: هشت هزار و ۳۷۰ نفر - روز در مدت زمان ۹۰ روز در قالب طرح زمستانه با پلیس راه و راهداری و دیگر عوامل امدادی همکاری می‌کنند.

امسال در رزمایش زمستانه پلیس بیش از سه هزار نیرو شامل پلیس‎های راهور و راه، راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر و اورژانس، آتش نشانان، تکنسین‌های امداد خودور و نیروهای شهرداری به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است که همه ساله زیر پوشش طرح زمسانه پلیس می‌رود.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha