نقش مهم مجالس ایران و پاکستان برای رفع موانع در مسیر همکارهای اقتصادی

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و رئیس مجلس این کشور با تاکید بر لزوم تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل هیات‌های دو کشور، خواستار ایفای نقش موثر مجالس ایران و پاکستان برای کمک به رفع موانع در مسیر همکاری‌های اقتصادی و تجاری شدند.

به گزارش ایرنا،  «اسد قیصر» روز جمعه در ساختمان مجلس ملی در شهر اسلام‌آباد میزبان «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود و طرفین تازه‌ترین تحولات مربوط به روابط دو کشور، سطح همکاری‌های فعلی و وضعیت منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش پارلمانی، محور اصلی گفت وگوی سفیر ایران با رییس مجلس ملی پاکستان بود.

سفیر کشورمان در این دیدار از مواضع مقامات پاکستان به ویژه اسد قیصر در موضوع مخالفت با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران قدردانی کرد.

طرفین بر تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل هیات‌ها و استفاده از ظرفیت مجالس ایران و پاکستان در کاهش موانع و حل و فصل مشکلات اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.

به نقل از بیانیه دفتر ریاست مجلس ملی پاکستان، اسد قیصر با تاکید بر مشترکات و محبت ناگسستنی میان ملت‌های دو کشور، گفت که این کشور احترام و اهمیت بالایی به روابط نزدیک خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

وی روابط نزدیک و قوی میان دو کشور را برای صلح، ثبات و رفاه منطقه اجتناب ناپذیر توصیف کرد و افزود: دولت کنونی پاکستان به نخست وزیری عمران خان حامی قوی توسعه و تحکیم روابط دوجانبه با ایران است.

رئیس مجلس ملی پاکستان تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های تجارت، سرمایه گذاری و انرژی را راهکار تامین منافع مشترک دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان تعبیر کرد.

وی افزود: کشورهای اسلامی باید برای غلبه بر چالش‌های پیش روی جهان اسلام هماهنگ و منسجم باشند و در این خصوص همکاری و هماهنگی میان ایران و پاکستان برای کمک به رفع چالش‌های پیش روی جهان اسلام ضروری است.

وی با تاکید بر موضع گیری‌های مشترک ایران و پاکستان گفت: باید در بحث مسائل مهم جهانی، خواستار برداشتن گام‌های مشترک و فوری توسط دو کشور برای توسعه تجارت مرزی و بهره برداری از فرصت‌های مشترک تجارتی شد.

در بیانیه دفتر رئیس مجلس پاکستان آمده است: سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که این کشور روابط با پاکستان را بسیار حائز اهمیت می‌داند.

سیدمحمدعلی حسینی افزود: پاکستان شریک ایران برای صلح منطقه‌ای است و تهران مشتاقانه خواهان تقویت مناسبات و همکاری با اسلام آباد می‌باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس مجلس پاکستان برای کمک به افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور افزود: دو ملت و دو کشور ایران و پاکستان از روابط محکم و تاریخی برخوردار هستند که از همان ابتدا در کنار یکدیگر ایستاده و در هر مشکل و مراحل دشوار یاور یکدیگر بوده اند.

حسینی همچنین از نقش پاکستان برای کمک به تحکیم وحدت در جهان اسلام تمجید کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha