۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84144114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تردد در جاده‌های استان همدان ۱۵ درصد کاهش یافته است

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: میزان تردد در جاده های استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، «صفر صادقی راد» روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی و ارتباط زنده تصویری برگزار شد، افزود: در هشت ماه گذشته  از سال جاری ۱۱۹ میلیون و ۸۵ هزار تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیون و ۱۶۱ هزار مورد بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تردد در محورهای ورودی و خروجی استان  همدان طی هشت ماه نخست امسال، اظهار داشت: دراین مدت ۱۱ میلیون و ۱۴۱ هزار خودرو وارد استان و ۱۲ میلیون و ۱۸۱ هزار خودرو نیز از استان خارج شده است.

صادقی راد با بیان اینکه استان همدان دارای پنج هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه ارتباطی است، گفت: ۷۴ دستگاه تردد شمار در سطح جاده های استان همدان وجود دارد که بیشترین تردد خودرویی در محور همدان-بهار به عنوان پرترددترین محور استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه برای پنج هزار و ۶۸۷ دستگاه وانت‌بار در استان همدان کارت هوشمند صادر شده است، افزود: ۱۱ هزار و ۷۳۹ دستگاه خودروی باری با ۲۱ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا در این استان مشغول فعالیت هستند که در هشت ماه نخست امسال ۲۳۸ هزار و ۵۱۲ فقره صورت جلسه حمل بار برای این خودروها صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیر فعالیت بخش حمل و نقل مسافر در استان هستیم، ادامه داد: یک میلیون و ۸۸۸ هزار مسافر در هشت ماه نخست امسال از خدمات پایانه های مسافربری استان همدان استفاده کرده اند که این میزان(جابجایی مسافر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۵ درصد کاهش یافته که منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای فعالان این حوزه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۷۷۷ هزار بارنامه در استان همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  با ۶۴۵ هزار فقره، ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

صادقی راد همچنین از توزیع ۹۴ هزار و ۱۹۴ حلقه لاستیک خودرو طی سال جاری در استان همدان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل بار این استان جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۳۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سطح استان، گفت: ۲ مجتمع جدید خدماتی رفاهی همزمان با ایام دهه فجر امسال در استان همدان افتتاح می‌شود.

همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی، پل ارتباطی پنج استان غرب کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha