محسن عسکری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در طرح نظارت بر ملزومات بهداشتی (ماسک، مواد ضد عفونی کننده، الکل و ...) در ایام کرونا افزود: از سوم اسفند سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۳ هزار و ۷۰ اکیپ گشت ویژه رصد و نظارت بر بازار اقلام بهداشتی و ضروری کرونا برگزار شده و از ۷۳ هزار و ۱۳۵ واحد صنفی بازرسی شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار عدد ماسک، ۶۶۳ هزار لیتر الکل ضد عفونی کننده و ۷۵ میلیون و ۸۲۷ جفت دستکش یکبار مصرف کشف شده است.
عسکری افزود: همه اقلام کشف شده با هدف تنظیم بازار و برای رسیدن به دست مصرف کننده واقعی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان علوم پزشکی قرار گرفته تا در بازار توزیع شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این یکم مهر سال جاری سید یاسر رایگانی سخنگوی وقت سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از مردم تقاضا داریم اگر با گرانفروشی روبرو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریعترین زمان ممکن به شکایتها رسیدگی شود.
وی افزود: مردم برای این شکایتها میتوانند از دو طریق اقدام کنند؛ نخست از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهروندان از این طریق میتوانند از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بخواهند نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اقدام کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.
رایگانی گفت: هموطنان میتوانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات به عنوان شاکی یا گزارش دهنده، اعلام تخلف و ثبت شکایت کنند. تفاوت این دو روش این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال میکند و ما برای او تشکیل پرونده میدهیم و کد رهگیری صادر میکنیم که میتواند با این کد، پیگیر شکایت خود باشد اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال میکند که تعزیرات به این گزارش رسیدگی میکند و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال میکنیم.
نظر شما