۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84144166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳ کرونایی‌ در شمال اصفهان شناسایی شدند

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبر: 84144166
۷۳ کرونایی‌ در شمال اصفهان شناسایی شدند

کاشان - ایرنا - ۷۳ مورد جدید ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در شمال استان اصفهان شناسایی شد که این تعداد نسبت به روز قبل آن حدود ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، از مجموع آزمایش‌های تشخیص ویروس کرونا ۲۴ ساعت گذشته در منطقه شمال استان اصفهان، نتیجه ۶۱ نفر در کاشان و آران و بیدگل، هشت نفر در نظنز و چهار نفر در اردستان مثبت اعلام شد.

بنا بر آمار اعلامی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۱۴۳ مورد جدید کرونا در شهرستان‌های شمال استان اصفهان شناسایی شده بود. 

اکنون  وضعیت کرونایی چهار شهرستان آران و بیدگل، اردستان، کاشان و نطنز نارنجی است. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۸۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

مریم امیدی روز شنبه با بیان اینکه ۵۷ نفر از مجموع بیماران حاد تنفسی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان هستند، افزود: ۱۱ بیمار ۳۵ تا ۹۱ ساله با علایم کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های این شهرستان‌ها پذیرش و بستری شدند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در مرکزهای درمانی این منطقه جان باختند که یک نفر در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۰۹  هزار و ۷۰۰  نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

وی با اشاره به ثبت ۶۱  مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، ادامه داد: شمار آزمایش‌های مثبت کرونا در این منطقه به ۱۲ هزار و ۲۷۵  نفر رسید.

امیدی اضافه کرد: هفت هزار و ۶۵۹  بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

همچنین بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار کووید ۱۹ در اردستان شناسایی شدند و مجموع کرونایی‌های شناسایی شده در این شهرستان به یک‌هزار و ۲۳۴ نفر رسید. 

تاکنون سه هزار و ۲۰۵ آزمایش تشخیص بیماری کووید ۱۹ در ارستان انجام شده و یک‌هزار و ۵۱ نفر از بیماران با بهبودی از بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی این شهرستان ترخیص شده‌اند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نطنز نیز اعلام کرد: بر پایه آزمایش‌های تشخیصی از ۱۵ نمونه ارسالی در ۲۴ ساعت گذشته هشت نمونه کرونا مثبت گزارش شده است.

تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های نظنز نیز ۲۷ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان جان باخت.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ از ووهان چین آغاز شد و بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرد، از این رو سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر، رعایت بهداشت فردی و حضور در اجتماع‌ها از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه ‌کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha