۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84144232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: شرایط برای اشتغال بعد از درمان معتادان فراهم شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: درمان افراد معتاد در مراکز بهزیستی به تنهایی کافی نیست بلکه باید شرایط برای ایجاد اشتغال افراد بهبودیافته فراهم شود تا آنان به چرخه اعتیاد باز نگردند.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار داشت: برای اینکه درمان افراد گرفتار مواد مخدر تکمیل شود حتما باید زمینه اشتغال آنان بلافاصله فراهم شود در غیراینصورت انگیزه این افراد برای ترک اعتیاد کاهش و امکان بازگشت آنان به وضعیت سابق بسیار زیاد است.

وی خواستار ایجاد کارگاه‌های تولیدی در کنار مراکز درمان اعتیاد در استان شد و افزود: اگر می‌خواهیم فرآیند درمان افراد معتاد کامل شود، چاره‌ای جز ایجاد اشتغال برای آنان نداریم، چراکه زمینه جذب آنان در دستگاه‌های دولتی و حتی در بسیاری موارد بخش خصوصی به دلیل داشتن سوپیشینه فراهم نیست. 

استاندار کردستان یکی از دلایل بازگشت افراد معتاد به اعتیاد را نبود کار و شغل و امید به آینده عنوان کرد و گفت: همه باید در قبال این افراد احساس مسوولیت کنیم و وظیفه داریم برای تکمیل بهبود افراد گرفتار اعتیاد تلاش کنیم.

مرادنیا خواستار توجه ویژه سازمان بهزیستی به بحث اختصاص بودجه در حوزه درمان اعتیاد و ایجاد مراکز نگهداری معتادان در استان کردستان شد و اظهار داشت: جامعه فرهنگی نیز باید به طریقی با تشکیل کارگروه در این راستا تلاش کنند، چراکه چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی ایفا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha