کماندار چهارمحال و بختیاری مجوز مربیگری بین‌المللی را دریافت کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس هیات تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری گفت: مهرداد نادری به‌عنوان یکی از از ورزشکاران و مربیان رشته تیراندازی با کمان توانست دوره مربیگری بین‌المللی درجه ۲ فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان را از طریق آنلاین کسب کند.

احمد رئیسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این دوره قرار بود در شهر لوزان سوئیس به‌صورت حضوری برگزار شود، اما به‌دلیل قرنطینه و شیوع ویروس کرونا، از طریق آنلاین برگزار شد و در این دوره ۱۸ نفر از مربی‌های کشورهای سوئیس، سوئد، اسلوونی و نروژ شرکت داشتند که مهرداد نادری به‌عنوان تنها شرکت کننده از ایران در این دوره حضور داشت.

وی یادآور شد: نادری نخستین مربی چهارمحال و بختیاری است که مدرک مربیگری درجه ۲ بین‌المللی را کسب می‌کند و این ورزشکار و مربی رشته تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری متولد ۱۳۷۱ است.

رییس هیات تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با افزایش قیمت دلار ،خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این ورزش وارد شد و باعث شده در ۱۱ ماه اخیر، ورزشکار جدیدی در رشته تیراندازی با کمان در استان جذب نشود.

رئیسی تاکید کرد: در پایان رتبه‌بندی هیات‌های استانی در سال گذشته با اعلام رسمی فدراسیون، چهارمحال و بختیاری در رتبه و جایگاه دوم کشوری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به همت و تلاش تمامی فعالان تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری، تشکیل یک خانواده جوان و آینده‌ساز زمینه‌های تبدیل این استان به قطب واقعی تیراندازی با کمان فراهم شده که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و همزمانی با نوسانات شدید بازار ارز در کشور، برنامه‌های استعدادیابی همگانی، آموزش و قهرمانی، هیات را دچار خلل و مشکل کرد.
رئیسی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های منظم برای رشد هیات تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری تدوین و برنامه‌ریزی شده است اما این روند با بروز معضل‌های فراوان، ناخواسته دچار مشکل شده است.
وی بیشترین وسایل تیراندازی با کمان را وارداتی دانست و گفت: این وسایل با دلار ارتباط دارد و افزایش نامعقول قیمت و ارز  ضربه بزرگی به این رشته ورزشی در چهارمحال و بختیاری وارد کرده و باعث شده در ۱۱ ماه اخیر، در هیچ‌کدام از باشگاه‌ها و مراکز استعدادیابی و هیات‌های شهرستانی هیچ ورزشکار جدیدی جذب این رشته نشود.
وی افزود: همچنین با ورود ورزشکاران جدید به این رشته و روبرو شدن با قیمت‌های بالای تجهیزات، نبود هیچ کمک مالی و پایین بودن توان مالی بیشتر خانواده‌های اجتماع، از فعالیت در این رشته خارج می‌شوند.
رییس هیات تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا و کاهش و تعطیلی برنامه تمرینی و آموزشی در سطح باشگاه‌ها و مراکز آموزشی تیر و کمان، درآمد مربیان تا ۷۰ درصد کاهش یافت و باشگاه‌های این رشته هیچ درآمدی برای تامین مخارج و هزینه‌های خود ندارند.
وی افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا، از مدیران ورزش و جوانان درخواست می‌شود در توزیع تسهیلات کمکی برای باشگاه‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان بیشترین سقف ممکن را به باشگاه‌های این رشته بدهند.
رئیسی تصریح کرد: ۲۰ مربی فعال و شاغل در ورزش تیراندازی با کمان، ۱۵ داور فعال ملی و بین‌المللی که در مسابقات کشوری و استانی فعالیت داشتند که اکنون از فعالیت آن‌ها کاسته شده است.
وی یادآور شد: در این مدت با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، هیچ مسابقه کشوری و انتخابی تیم ملی برگزار نشده که همین باعث کاهش انگیزه ورزشکاران برای تمرین شده است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha