روند توسعه فرودگاه جهرم مطلوب است

شیراز-ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: با توجه به صدور سند تک‌برگ اراضی فرودگاه جهرم و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی فرودگاه جهرم، روند توسعه فرودگاه جهرم مطلوب است.

غلامرضا کریم آقائی در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از این برای حدود ۵۰ هکتار از اراضی فرودگاه جهرم سند مالکیت صادر شده بود و با تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت عرصه و اماکن فرودگاهی، اداره حقوقی و بازرگانی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس و مدیریت فرودگاه جهرم، حدود ۷۰ هکتار از اراضی فرودگاه مذکور از مالکین و زارعین با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال خریداری و متعاقباً سند تک برگ ثبتی آن به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اخذ شد.

وی اظهار کرد: این اقدام برای تحقق قوانین و مقررات مرتبط با مستندسازی اموال دولتی و حفظ حقوق بیت‌المال و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: همچنین معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی روز گذشته از روند اجرایی تکمیل ترمینال جدید و همچنین سطوح پروازی (باند و اپرون) فرودگاه جهرم، روند اجرا و پیشرفت پروژه تکمیل ترمینال و محوطه‌سازی بازدید و آن را مطلوب ارزیابی و بر سرعت بخشیدن در اجرای پروژه بر اساس زمان‌بندی تأکید کرد.

کریم آقائی درباره چگونگی روند اجرا، تکمیل پروژه و محوطه‌سازی ترمینال فرودگاه جهرم افزود: پروژه ترمینال فرودگاه جهرم با ۱۵۰۰ مترمربع دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و در حال حاضر برخی از تجهیزات ترمینالی تامین و مابقی نیز در مرحله خریداری قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس اضافه کرد: پروژه محوطه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به اپرون به طور همزمان نیز در حال پیگیری است و با تداوم این روند و انجام تعهدات پیمانکار در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ها خواهیم بود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha