۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مشاغل خُرد مهاباد اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد اعتبار برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و مشاغل خُرد این شهرستان اختصاص یافته است.

جلال محمودزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با موافقت معاون اشتغال و توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در رابطه با جذب تسهیلات جهشی برای کارگاه‌های اشتغال‌زا و صنایع کوچک مناطق محروم، دستور اختصاص ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کارگاه‌ها و صنایع کوچک شهرهای مهاباد، سردشت و پیرانشهر صادر و سهم هر شهرستان ۱۰ میلیارد ریال تعیین شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات با اولویت حمایت از کارگاه‌های کوچک در مناطق محروم پرداخت خواهد شد تا در شرایط مقابله با کرونا و نیز در راستای تحقق شعار سال، کمکی به کارگاه‌های تولیدی کوچک باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به اهمیت توسعه مشاغل خرد و خانگی با هدف بهبود فضای کسب و کار و وضع معیشتی خانوارها تاکید کرد و گفت: همچنین هفت میلیارد ریال برای بهبود وضعیت قالیبافان شهرهای پیرانشهر، مهاباد و سردشت و ارایه تسهیلات کم‌بهره در نظر گرفته شده است.

محمودزاده بیان کرد: کسب‌وکارهای کوچک راهکاری برای افزایش تولید ملی، خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه در مناطق روستایی و با مشارکت آحاد مردم از جمله بانوان در توسعه اقتصادی است.

وی همچنین گام نخست تحقق شعار «جهش تولید» را فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف دانست و بیان کرد: در شرایط کنونی مهم‌ترین راهکار برای حمایت از بخش صنعت، اعطای تسهیلات با بهره پایین است تا این بخش بتواند با تکیه بر توان داخلی و تامین مواد خام مورد نیاز خود به تولید بیشتر برسد و با رونق تولید، جهش تولید نیز تحقق پیدا کند.

رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال در پیام نوروزی امسال به عموم مردم ایران با نامگذاری سال جاری با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله کشور را مشخص کردند.

امسال ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسعه عمرانی از محل تملک دارایی، توازن و سه درصد درآمد نفت و گاز به مهاباد اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال افزایش اعتبار داشته است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۹۲ روستای بخش مرکزی و خلیفان از شهرهای مهم آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha