۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84145270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا نخستین عامل مرگ و میر در ارومیه است

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبر: 84145270
کرونا نخستین عامل مرگ و میر در ارومیه است

ارومیه- ایرنا- در حالی که تا سال پیش، بیماری های قلبی، سرطان و امراض غیرواگیر عامل بیشترین مرگ و میر در ارومیه بودند، رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: امسال کرونا، در رده نخست عوامل مرگ و میر در این شهر قرار دارد.

حجت الاسلام امیرعباس عابدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال بعد از کرونا، بیماری‌های قلبی،  سرطانی و امراض غیرواگیر در رتبه های بعدی عوامل مرگ و میر در ارومیه قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: البته نسبت به ماه گذشته آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تدفین در باغ رضوان روند نزولی به خود گرفته است.

رییس سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر نسبت به چهار ماه گذشته افزایش داشته و توسعه قطعات از مشکلات اصلی این سازمان است، از مسوولان خواست تا با تمهیدات لازم جهت هموارساختن زمین های جزیره ای شکل که با پستی و بلندی همراه است، قطعات را توسعه داده و برای دفن متوفیان آماده و تجهیز کنند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به افتتاح غسالخانه ویژه متوفیان کرونایی اظهار کرد: غسالخانه جدید شروع به کار کرده و مساله سیستم برق آن و همچنین سیستم روشنایی خیابان و سردخانه اموات کرونایی حل شده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته ۹۰ هکتار زمین از اداره منابع طبیعی، املاک و اشخاص خریداری کرده ایم که ۱۳ هکتار زمین از سمت منطقه بادکی توسط املاک شهرداری به این سازمان تخصیص داده شده و به زودی مراحل خاکبرداری و تسطیح زمین جهت توسعه قطعات آغاز می شود.

وی از عملکرد کارکنان این مجموعه که رضایت شهروندان را به همراه داشته، قدردانی کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا مردم به واسطه انعکاس در رسانه ها و حساسیتی که ایجاد شده، کادر درمانی را بیشتر دیده اند اما کادر تغسیل، تطهیر، تکفین و تدفین اموات کرونایی کمتر دیده شده در حالی که کار این زحمتکشان آسانتر از کادر درمانی نیست.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند ولی آمار دقیقی از فوتی های کرونایی در ارومیه در دسترس نیست.

طبق برخی گمانه زنی ها، طی کمتر از ۱۰ ماه گذشته بین ۷۰۰ تا هزار نفر در این شهرستان، جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha