نماینده مجلس: دولت و مجلس در تدوین بودجه همفکری کنند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت و مجلس باید با اتکا و همفکری یکدیگر بودجه خوبی را تدوین و از کسری بودجه جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، رجب رحمانی روز یکشنبه در نطق میان دستور با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه، تقوا، شهامت و شجاعت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: امروز ادامه راه شهیدان، خدمت صادقانه، بدون مزد و منت و تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، توجه به محرومین، مستضعفین و اتحاد و انسجام در کشور است.

وی با اشاره به تحولات پس از شعرخوانی اردوغان و واکنشها به این موضوع گفت: مردم آذربایجان بعد از جریان قیام مردم قم در سال ۵۷، چهلم این قیام را برگزار کردند و لرزه بر دل استکبار جهانی انداختند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مردم آذربایجان مردمی شریف، بزرگوار و انقلابی هستند که هم در دوران مشروطیت فداکاری‌های سرداران آذربایجان همچون باقرخان، ستارخان، شیخ محمد خیابانی و هم در دوران دفاع مقدس شهید باکری‌ها را هیچ‌کس فراموش نخواهد کرد.

رحمانی با بیان اینکه آذربایجان در قلب ملت ایران جای دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم آقای اردوغان به عنوان یک همسایه به اشتباه خود پی ببرد و از ملت ایران رسماً عذرخواهی کند و بداند که ملت ایران یکپارچه هستند و تمام اقوام تحت لوای رهبر انقلاب اسلامی متحد و منسجم راه انقلاب و شهیدان را پیش می‌برند.

دولت و مجلس باید با اتکا و همفکری بودجه خوبی را تدوین کنند

نماینده تاکستان ضمن قدردانی از زحمات همه کسانی که لایحه بودجه را تدوین کردند، تصریح کرد: دولت و مجلس باید با اتکا و همفکری یکدیگر بودجه خوبی را تدوین و تنظیم کنند ما هم تا جایی که در توان داریم باید از کسری بودجه جلوگیری کنیم.

وی یادآورشد: بودجه عمرانی استان قزوین در سال جاری ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۰، ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۳۵ میلیارد تومانی افزایش یافته است. بودجه استان سیستان و بلوچستان که جزو مناطق محروم است، ۸۳۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۱۴۰۰، یک‌هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: بودجه استان خوزستان در سال ۹۹، ۱,۴۷۹ میلیارد تومان بوده و در لایحه ۱۴۰۰، به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه استان بوشهر در سال ۹۹، ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه ۱۴۰۰، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. به عبارتی بودجه برخی از استان‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و بودجه استان قزوین در سال ۱۴۰۰، ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رحمانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما بایستی این دو سوم و یک‌سوم نفت را اصلاح کنیم طوری که همه کشور بر اساس اصلاح ساختار بودجه به برنامه خود برسد و همه مملکت از بودجه بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا می‌کنیم بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی که اخیراً ابلاغ شده، قیمت‌گذاری دقیق و جدیدی بر اساس تورم برای باغداران کشور داشته باشند که منجر به فلج شدن باغداری کشور نشود. ما امروز ۳۰۰ هزار هکتار باغ انگور در کشور داریم که ۳۰ هزار هکتار آن در استان قزوین قرار دارد و هر هکتار ۵ شغل ایجاد کرده ولی با وضعیت موجود بازار، ۱۵۰ هزار شغل در استان در حال نابودی است.

رحمانی همچنین از رئیس مجلس برای صدور دستور بازنگری هیأت تطبیق در خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر مصوبه هیأت دولت در اختصاص هزار میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha