۲۵۰ تن در بخش تعاون شاهرود مشغول به کار شدند

شاهرود – ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت : امسال تعداد ۲۵۰ تن در این شهرستان مشغول به کار شدند که از این تعداد ۲۰۳ تن مرد و ۴۷ تن زن هستند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرحسینی روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان شاهرود افزود: از این تعداد به کار گمارده شده  ۱۰۹ تن مرد فاقد مهارت و ۹۴ تن دارای مهارت و همچنین ۲۵ تن زن فاقد مهارت و ۲۲ تن دارای مهارت هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱۱ مرد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۹۲ مرد دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۹ زن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۲۸ زن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند.

امیر حسینی با بیان اینکه افرادی که دارای مهارت هستند امکان جذب بیشتری دارند، اظهار داشت: امسال یک هزار و ۱۴ تن از جویندگان کار در سامانه نام نویسی کردند که از این تعداد ۶۳۹ تن مرد معادل ۶۳ درصد و ۳۷۵ تن زن معادل ۳۷ درصد بودند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود ادامه داد: از این تعداد آقایان ۴۵۶ تن فاقد مهارت و ۱۸۳ تن دارای مهارت و بانوان هم ۲۷۰ تن فاقد مهارت و ۱۰۵ تن دارای مهارت هستند.

وی با اشاره به اینکه جویندگان کار مرد ۳۹۸ تن دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و ۲۴۱ تن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند، ابراز داشت: جویندگان کار بانوان هم ۱۲۷ تن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۲۴۸ تن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند که در مجموع ۵۲۵ تن دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۲۸۹ تن دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند.

امیرحسینی تعداد اشتغال تعهد شده امسال دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود را ۲ هزار و ۴۱۳ تن برشمرد و افزود: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۱۳۴ اشتغال معادل ۸۸ درصد اشتغال تعهد شده، تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان شاهرود ۱۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال است، تصریح کرد: تاکنون ۸۴ طرح مشاغل خانگی به بانک ها ارسال شده که پس از پرداخت تسهیلات برای ۹۸ تن اشتغال ایجاد خواهد کرد.

امیرحسینی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سهمیه امسال شهرستان شاهرود ۸۵۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال است، اظهار داشت: تاکنون ۸۵۳ میلیون ۳۶۳ هزار ریال تسهیلات برای طرح های روستایی و حمایتی پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفت: کارگروه اشتغال تعهداتی برای دستگاه های اجرایی در شهرستان مشخص کرده است که امسال برآورد شده که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شود.

ابوطالب جلالی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که هر کدام از دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف دارند باید تا پایان سال این تعهدات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۰ درصد از تعهدات تحقق پیدا کرده، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی که به تعهد خود عمل نکردند باید دلایل عدم جذب را به صورت مکتوب اعلام نمایند.

سرپرست فرمانداری شاهرود با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان بیش از ۱۴ میلیارد ریال است، ابراز داشت: برخی از دستگاه ها به ویژه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در معرفی طرح ها به بانک تاخیر داشتند که باید هر چه سریع این امر محقق شود.

وی با اشاره به نشست سه هفته گذشته مبنی بر تاکید معرفی و ارسال طرح ها به بانک توسط دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: بانک ها هم طی این زمان نسبت به ارزیابی و بررسی پرونده ها اقدام کنند و باید طی ۲ هفته آینده و زمان مشخص شدن منابع به صورت شناور در استان تمامی تعهدات به سر انجام برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha