۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2854
کد خبر: 84146281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقف جدید براساس نیاز روز جامعه صورت می‌گیرد

قزوین - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: براساس سیاست‌های جدید، این اداره کل به دنبال بهره‌گیری صحیح و مطلوب از موقوفات در حوزه نیازهای روز جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت‌های این اداره کل در زمینه موضوعات و نیازهای روز جامعه اشاره و تصریح کرد: سیاست کلی سازمان اوقاف و امور خیریه استان ورود در زمینه نیازهای جدید جامعه و انطباق آن با موضوع وقف است.

وی، پرداختن به مباحثی چون علوم و فنون، اشتغال، معیشت، آزادی زندانیان و فعالیت‌های قرآنی را از جمله مهمترین موضوعات سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و تصریح کرد: این اداره کل به دنبال هدایت موقوفات در چنین موضوعاتی خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس همین سیاست، اقدامات مشاوره‌ای و کارشناسی‌های مختلف در حال انجام بوده تا به این وسیله واقفان بتوانند موقوفات خود را در زمینه مسایل و نیازهای روز جامعه وقف کنند تا این سنت الهی بتواند به بهترین شکل ممکن در جامعه اثرگذار باشد.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر وقف توانسته مشارکت جدی و موثری را در جامعه تجربه کند و واقفان نیز در این زمینه حضور قابل توجهی را از خود نشان داده‌اند چرا که موضوع وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کند.

وی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین امسال براساس همین رویکرد اقدامات زیادی را در زمینه فعالیت‌های قرآنی، اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان، دارو و درمان و آزادسازی زندانیان به انجام رسانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با هدایت وقف به سمت نیازهای روز جامعه بتوانیم شاهد اثرگذاری هر چه بهتر این سنت الهی در جامعه، به ویژه در استان قزوین باشیم.

استان قزوین ۸۱۴ موقوفه ثبت شده دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha