۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84146595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ گروه شکارچی غیرمجاز در اردستان دستگیر شدند

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۱
کد خبر: 84146595
۲۱ گروه شکارچی غیرمجاز در اردستان دستگیر شدند

کاشان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: ۲۱ گروه شکارچی غیرمجاز و متخلف شامل ۳۵ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در زیست‌گاه‌های آزاد و مناطق حفاظت شده این شهرستان دستگیر شدند.

حسین شواخی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت اردستان در زیست‌گاه‌های آزاد و مناطق حفاظت شده کهیاز و خارو به ترتیب ۱۷، ۱۳ و پنج نفر از شکارچیان غیرمجاز و متخلف را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این ماموران، امروز نیز با همکاری نیروی انتظامی روستای ظفرقند موفق به دستگیری ۲ نفر شکارچی متخلف در زیست‌گاه‌های آزاد این شهرستان شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: ماموران حین گشت‌زنی و کنترل با ایجاد راه‌بندان در مسیر زیستگاه‌های آزاد اقدام به متوقف کردن خودرو پراید و بازرسی از آن کردند که‌ منجر به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی، مقداری گوشت قوچ وحشی و سایر وسایل شکار غیرمجاز شد.

 به گفته وی، متخلفان پس از دستگیری، با هماهنگی دادستان برای انجام امور اداری تحویل مراجع قضایی شدند.

شهرستان اردستان دارای زیست‌گاه‌های آزاد و ۲ منطقه شکار ممنوع و حفاظت شده کهیاز و خارو است که گونه‌های جانوری و پرندگان نادر و ارزشمند از جمله جبیر، آهو، کل و بز، قوچ و میش، کاراکال، گربه شنی، گرگ، پلنگ، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو در آنها زیست می‌کنند.

منطقه حفاظت شده کهیاز با وسعت ۹۲ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شرق اردستان و منطقه شکار ممنوع خارو با گستره ۱۰۲ هکتار در شمال و شمال شرق این شهرستان همجوار با پارک ملی سمنان واقع شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha