۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84147055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: تصادف‌های درون‌شهری در آذربایجان‌غربی ۵۲درصد کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به روند مناسب کاهشی تصادف های درون شهری در استان گفت: امسال شاهد کاهش ۵۲ درصدی این سوانح نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی افزود: در سال جاری، هزار و ۱۲۶ مورد تصادف درون شهری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی داشتیم که بیش از هزار و ۲۰۰ مورد کمتر از سال گذشته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون ۶۵ نفر را در حوادث رانندگی درون شهری آذربایجان غربی از دست داده ایم که این رقم نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در تصادفات جرحی و خسارتی نیز درمقایسه با سال گذشته به ترتیب شاهد کاهش ۲۹ و ۵۶ درصدی هستیم که روند مناسبی است.

رحمانی با بیان اینکه مرگ حتی یک نفر هم در اثر تصادف آمار بالایی محسوب می شود، اظهار کرد: باید توجه شود که اقدامات راهنمایی و رانندگی و دستگاه های مربوطه در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و شهری و کسب رضایت عمومی باشد.

وی بیان کرد: بی تردید یکی از مهم ترین اقدامات برای کاهش تصادفات، تلفات و کنترل ترافیک شهری، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک است که به منظور مدیریت ترافیک در سطح ارومیه راه اندازی و به سطح استان تعمیم داده می شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل بارش ها و سرما، افزود: روانسازی ترافیک و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در معابر درون و برون شهری بسیار پراهمیت بوده و برهمین اساس دستگاههای اجرایی باید نسبت به آماده سازی ناوگان امدادی و تجهیز ماشین آلات برف روب تدابیر لازم را برای بازگشایی مسیرها داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۶ شهر و ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha