مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جریان برگزاری این رویداد گفت: این سامانه از سال ۸۱ برای مشترکان آب و فاضلاب استان تهران راهاندازی شد و اکنون برای نخستین بار به صورت مشترک با شرکت آب منطقهای تهران بهرهبرداری میشود.
محمدرضا بختیاری ادامه داد: این سامانه در دو بخش خدمات محور و فوریت محور به شهروندان خدمات ارائه میدهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: این خدمات در بخش دولت الکترونیک میتواند کاهش مراجعات مردم را در دوران کرونا به دنبال داشته باشد.
بختیاری گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران و آب منطقهای همکاری خوبی در سطح استان دارند و این همکاری تنگاتنگ باعث شد تا در دوره شیوع کرونا بتوانیم آب سالمی را به دست مردم برسانیم و بتوانیم بدون قطع آب از تابستان گذر کنیم.
یوسف رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این آیین گفت: شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای تهران اولین شرکت های خدمات رسان آب در سطح کشور هستند که با همکاری یکدیگر سامانه ارتباط مردمی خود را یکپارچه سازی کرده و از امروز نیز با این اقدام بستر اطلاعاتی و خدماتی سامانه ۱۲۲ در جهت ارتباط مردم با شرکت آب منطقه ای تهران مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی جهت اطلاع حوادث، رخدادها پیرامون بخش آب رویداد مهمی است که اکنون از طریق یکپارچه سازی سامانه ارتباط مردمی آب و آبفا محقق شده و این می تواند الگویی برای کل کشور باشد.
علیرضا سنجری نیا مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران هم در این مراسم گفت: از سالها پیش درگیر بحث چگونگی مکانیزه کردن و تسریع در فرآیند پاسخگویی به ارباب رجوع بودیم که از اسفند سال گذشته به دنبال پیشنهاد مدیرعامل وقت استفاده از ظرفیت سامانه ۱۲۲ برای انجام و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی بررسی شد.
وی افزود: در نهایت به منظور تبادل اطلاعات با شرکت آب و فاضلاب استان تهران یک ارتباط فیبرنوری ایجاد و کارهای کارشناسی با تشکیل دو کارگروه مجزا در شرکت آب منطقه ای تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام پذیرفت.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای تهرانی با بیان اینکه بعد از بررسیهای کارشناسی لازم تفاهم نامه همکاری مشترک در بستر سامانه ۱۲۲ در ۲۴ خرداد ماه سال جاری منعقد شد ادامه داد: این تفاهم نامه یک الگوی ملی است که در صنعت آب کشور برای شرکت های آب منطقهای و آب و فاضلاب استانی به مثابه نمونه درخشان از همکاری بین دو دستگاه است.
سنجری نیا اظهارداشت: سامانه ۱۲۲ با ظرفیت ۶۰ خط تلفن به صورت شبانهروزی گزارش ها و پیام های مربوط به حوادث آب، شکایات مشترکین، انتقادات پیشنهادات، اعلام خرابی در شبکهها و انشعابات، حفاری چاه غیرمجاز و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانهها را دریافت میکند.
وی خاطرنشان کرد: از برکات اجرایی شدن این تفاهم نامه میتوان به ایجاد زمینه لازم جهت کسب رضایت مشترکین، تکریم ارباب رجوع در حوزه آب، جمع آوری اطلاعات حوادث مربوط به آب های سطحی و زیرزمینی و انعکاس سریع آنها به مدیران ارشد آب اشاره کرد.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران گفت: سامانه ۱۲۲ موجب افزایش کیفیت خدمات، سرعت بخشیدن به انجام فرآیندهای جاری، ساماندهی تماس های مردم در حوزه آب و آبفا، کاهش مراجعات حضوری، انجام غیرحضوری فرآیندها و تجزیه، تحلیل حسن انجام وظیفه حوزههای اجرایی و ستادی و همچنین سنجش رضایت مردم از عملکرد شرکتهای آب و آبفا است.
لازم به ذکر است با یکپارچه سازی سامانه ارتباط مردمی آب و آبفا در استان تهران، مردم می توانند کلیه گزارش حوادث، اتفاقات و رویدادهای بخش آب (حفر چاه غیر مجاز، تصرف حریم و بستر رودخانه، آلودگی منابع آب و سدها و غیره) را از طریق سامانه ۱۲۲ اعلام و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
پیش از این و از سال ۸۱ سامانه ۱۲۲ برای مشترکان آب و فاضلاب استان تهران جهت دریافت گزارش های مردمی در خصوص وضعیت آب شرب راهاندازی شد که اکنون برای نخستین بار در سطح کشور این سامانه علاوه بر ویژگی های قبلی به صورت مشترک با شرکت آب منطقهای تهران بهرهبرداری میشود و مردم می توانند گزارش های خود در زمینه منابع آب سطحی و زیرزمینی و همچنین آلودگی سدها و منابع آب را از طریق این سامانه به مسئولان اعلام کنند.
نظر شما