پژوهش به معنای شناخت دقیق مسایل و استفاده بهینه از امکانات است

همدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: شناخت دقیق و عمیق مسایل، استفاده بهینه از امکانات، مستندسازی و علمی نگری به موضوعات نتیجه توجه به اصل پژوهش در روند اجرای طرح ها و پروژه ها به منظور تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» روز دوشنبه در جلسه تقدیر از پژوهشگران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اقدامات پژوهشی موثر این اداره کل به ویژه در حوزه اقتصادی و تدوین کتاب سیمای اقتصادی استان، افزود: پژوهش می بایست در دستگاه های اجرایی استان نهادینه شود و به عنوان یک اصل در سرلوحه کارهای اجرایی قرار گیرد و توجه به آن تنها به صورت شعاری و منوط به گرامیداشت هفته پژوهش نباشد.
وی اظهار داشت: نگاه سطحی به موضوعات اقتصادی پیامدهای خوبی برای جامعه و مردم به دنبال نخواهد داشت و تنها با پژوهش محوری و باور عمیق و تعیین چارچوپ مشخص می توان شناخت موثر و دقیقی نسبت به مشکلات پیدا کرد.
معاون اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: پژوهش به معنای استفاده بهینه از امکانات، مستند سازی درست، علمی نگری به موضوعات و شناخت عمیق مسأله است که توجه به آن اصلی مهم در پیشبرد بهتر امور و کسب موفقیت و نتیجه مطلوب در روند اجرای کار و برنامه محسوب می شود.
پورمجاهد با اشاره به اقدامات موثر انجام شده به منظور رشد و توسعه همه جانبه و متوازن استان همدان، گفت: در حوزه کسب و کار روستایی اقدامات پژوهشی بسیار خوبی در استان انجام شده که به عنوان نمونه پروژه قطار شهری امروز حاصل تلاش و کار پژوهشی در سالهای گذشته است.

«سیدناصر محمودی» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز دراین جلسه گفت: پژوهشگران به واقع خبرگان علمی هستند که باید برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت و توان آنها در راستای بهبود امور بیش از پیش تلاش کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی انجام شده در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان، اظهار داشت: هسته پژوهش با هدف ارائه مقالات  و طرح های پژوهشی به نهادهای علمی و انجام امور پژوهشی کاربردی با حضور همکاران علاقمند و متخصص در اداره کل تشکیل شده است. 
وی افزود: تشکیل کمیته پایش هسته پژوهش و استفاده از دانش ضمنی بازنشستگان در کمیته پژوهش از دیگر اقدامات ابتکاراتی انجام شده دراین اداره کل است.
در ادامه این آیین از پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha