۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84147270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آتش‌سوزی ناشی از نشت نفت در میانکوه اردل خاموش شد

شهرکرد- ایرنا- بخشدار میانکوه چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی ناشی از نشت نفت در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر بخش میانکوه شهرستان اردل دوشنبه شب خاموش شد.

امامداد شهبازی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شکستگی خطوط لوله و جاری شدن نفت در منطقه میانکوه به طول حدود ۱۵ کیلومتر در سه نقطه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آتش‌سوزی رخ داد.

وی ادامه داد: با کمک نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در ۲ نقطه که قابلیت تردد و انتقال تجهیزات اطفای حریق بود موفق به مهار و کنترل آتش شدیم اما در نقطه سوم که در محدوده ۵۰۰ متری شهر سرخون قرار دارد به سبب نبود دسترسی و سخت‌گذر بودن منطقه، مهار آتش از سوی نیروهای امدادی امکانپذیر نبود.

شهبازی تصریح کرد: با این وجود آتش در کنترل نیروهای امدادی قرار گرفت و با تمام شدن نفت جاری شدن در این منطقه سخت‌گذر آتش دقایقی پیش خاموش شد.

بخشدار میانکوه همچنین از کاهش دود ناشی از آتش‌سوزی ناشی از نشت نفت در شهر سرخون نیز خبر داد و گفت: از بعدازظهر روز دوشنبه غلظت دود کاهش یافت و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

شهبازی ضرورت فعلی این منطقه را پاکسازی هرچه سریع‌تر آلاینده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: با نفوذ آلاینده‌ها در چشمه سرخون آب مصرفی مردم با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی، تغییر مسیر لوله‌های انتقال نفت را از دیگر خواسته‌های مردم منطقه برشمرد و تصریح کرد: از آنجاکه این خطوط لوله بارها دچار شکستگی و نشت شده و خسارت‌های بسیاری را بر مردم وارد کرده انتظار می‌رود شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات ایران نسبت به جابجایی آن اقدام کند.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه و رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش‌سوزی شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه با جمعیت بیش از ۱۶ هزار نفر از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha