شهردار منطقه ۶: قطع درختان پردیس دانشگاه تهران غیرقانونی است
عکس تزئینی است.

تهران - ایرنا - شهردار ناحیه ۴ منطقه ۶ شهرداری تهران، درباره تصاویر قطع درختان در پردیس دانشگاه تهران، توضیح داد و گفت: عملیات عمرانی مذکور و قطع درختان بدون اخذ مجوز قانونی و به صورت خودسرانه توسط عوامل این دانشگاه انجام شده‌است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، «مرتضی خوریانی» پیرو انتشار تصاویری از عملیات عمرانی در محدوده پردیس شمالی دانشگاه تهران و قطع درختان که در داخل محدوده کوی دانشگاه و توسط عوامل اجرایی کوی انجام شده است، افزود: در پی وصول گزارش هایی از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷ عوامل اجرایی ناحیه چهار، به سرعت برای بررسی موضوع و جلوگیری از ادامه این فعالیت عمرانی غیر قانونی و بدون مجوز  وارد عمل و از مسئولان مربوطه خواستار توقف عملیات شدیم.

خوریانی ادامه داد: عوامل ذیربط در کوی دانشگاه تهران ضمن همکاری نکردن با مدیریت شهری از ورود و بازدید ناظران و عوامل اجرایی این ناحیه به داخل محدوده عمرانی که در پشت میله های کوی دانشگاه قرار داشت ممانعت کردند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس و  با توجه به اینکه این اقدام دانشگاه مغایر با ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون حفظ و اصلاح گسترش فضای سبز در شهرها است، بر اساس ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی جنبه مجرمانه دارد.

خوریانی گفت: مدیریت شهری منطقه ضمن انعکاس موضوع به مراجع قضایی نسبت به ثبت شکایت در دادسرای ناحیه ۳۷  امور شهرداری ها به دلیل قطع بدون مجوز درختان و انجام عملیات ساخت و ساز  بدون مجوز در محدوده کوی دانشگاه، پیگرد قانونی عاملان و استیفای حقوق عمومی شهر و شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: موضوع قطع درختان و آسیب به منابع طبیعی از خطوط قرمز مورد توجه همه شهروندان و آحاد جامعه است و مدیریت شهری نیز در این زمینه بدون مسامحه احقاق حقوق عمومی را دنبال می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha