۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84147927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به پرونده‌ قضایی در شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی غیرحضوری شد

ارومیه- ایرنا- رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی در شوراهای حل اختلاف و در جهت تسهیل فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان، امکان رسیدگی به پرونده‌های ایشان بدون نیاز به اعزام زندانی در سطح استان از طریق ویدئو کنفرانس فراهم شد.

هادی صمدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند برگزاری غیر حضوری و آنلاین رسیدگی صلحی به پرونده های قضایی مددجویان، اقدام موثری در پیشگیری از شیوع این بیماری در مجتمع های شوراهای حل اختلاف و زندانهای استان خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری جلسات رسیدگی صلحی به صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف در تلاش هستند تا با تمهیدات روسای حوزه‌های قضایی و کارشناسان انفورماتیک دادگستری استان حتی الامکان تعداد این گونه رسیدگی ها در شوراهای حل اختلاف و اجرای احکام مدنی شورا را افزایش دهند.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: همچنین از ابتدای مهر سال جاری تعیین وقت رسیدگی در شعب اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف  شهرستان ارومیه به صورت اینترنتی بوده که موجب کاهش چشمگیر تجمع مراجعان و تسریع در روند رسیدگی به پروندهای اجرای احکام در این شعب شده است.

صمدی اضافه کرد: با هدف ایجاد زمینه‌های تحولی دستگاه قضا و کاهش حضور و ترددهای غیر ضروری مراجعان به خصوص وکلا، بستر لازم برای خودکاربری کردن امور قضایی و اداری با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات فراهم شده است.

 نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قضایی ٢ نفر از مددجویان از طریق ویدئو کنفرانس ظهر دیروز در شعبه ۱۳ و شعبه دوم اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه برگزار و مددجویان به صورت آنلاین اظهارات خود را در خصوص موضوع پرونده به قضات رسیدگی کننده شورای حل اختلاف بیان کردند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha