نیروگاه زباله‌سوز نوشهر ۲۷ آذر بهره‌برداری رسمی می‌شود

نوشهر- ایرنا - فرماندار نوشهر گفت بهره‌برداری رسمی از نیروگاه زباله‌سوز این شهرستان روز پنجشنبه هفته جاری با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا ،  سعید یزدانی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه ریزی برای برای بهره برداری از این طرح ملی ، افزود : دولت تدبیر و امید با تزریق اعتبارات ویژه و تکمیل این نیروگاه گام بزرگی برای حل معضل مزمن پسماند مازندران و حفاظت از محیط زیست کشور برداشته است.

وی با اشاره به آغاز ساخت این نیروگاه در سال ۹۰ که قرار بود ۲ ساله بهره برداری شود ، گفت : روند اجرای این طرح از ابتدا تاکنون به خاطر مسائل مختلف از جمله تحریم های ظالمانه ، محدودیت های زیست محیطی و نیز عوامل دیگر دچار مشکلاتی بود ولی سرانجام با حمایت های دولت دوازدهم و با تزریق اعتبارات علاوه بر رفع موانع  پیش روی ، تکمیل آن شتاب گرفت و حتی مرحله بهره برداری آزمایشی را هم پشت سر گذاشت و اکنون به مرحله بهره برداری رسمی رسیده است.

فرماندار نوشهر همچنین در این نشست بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط حاضران هنگام افتتاح این نیروگاه تاکید کرد.

بر اساس اعلام نماینده نهاد ریاست جمهوری که در این نشست حضور داشت ، نیروگاه زباله سوز نوشهر از جمله پروژه هایی است که در برنامه افتتاح پنجشنبه های رییس جمهوری قرار دارد و این هفته با حضور ویدیوکنفرانسی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به همراه پروژه های پنج استان کشور به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر به عنوان نخستین نیروگاه شمال کشور  با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر آغاز شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

پس از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید گره های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی ، کمبود زمین و نیز محدودیت های ورود تجهیزات به خاطر تحریم های ظالمانه بود ، رفته رفته یکی پس از  دیگری باز شد و روند اجرایی  آن  که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود ، شتاب گرفت.

 فعالیت آزمایشی این نیروگاه  در تیرماه امسال با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شده بود. 

بر اساس گزارش های رسمی تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

بر اساس اعلام استاندار مازندران ، دولت امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات پسماند استان تخصیص داده است که صرف ساخت و تجهیز کارخانه های زباله سوز تنکابن ، ساری و بابل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha